۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8135208
T T
۰ نفر

سوریه در نشست شرم الشیخ شرکت می کند

۵ اسفند ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8135208
سوریه در نشست شرم الشیخ شرکت می کند ..................................................
تهران ، خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/12/05 سیاسی.فلسطین.غزه دمشق - سوریه در نشست بازسازی غزه که در آینده نزدیک در منطقه شرم الشیخ مصر برگزار می شود، شرکت می کند.
روزنامه الوطن چاپ دمشق روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه یادآور شد: ولید المعلم وزیر خارجه سوریه به عنوان نماینده این کشور در این نشست شرکت می کند.
بر اساس این گزارش، المعلم در حاشیه این اجلاس با هیاتهای عربی و غیرعربی درباره بازسازی غزه گفت و گو خواهد کرد.
حماس اعلام کرده بود که به علت دریافت نکردن دعوتنامه، در این نشست شرکت نخواهد کرد اما شواهد نشان می دهد که حکومت خودگردان در اجلاس یادشده شرکت خواهد کرد.
به نوشته الوطن، در این اجلاس طرفهای کمک کننده به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اتحادیه اروپا و آمریکا شرکت خواهند داشت.
خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس مدتی قبل گفته بود اموال اهدایی کشورهای کمک کننده باید مستقیما به مردم غزه برسد، این در حالی است که حکومت خودگردان فلسطین معتقد است روند بازسازی غزه باید با نظارت این حکومت انجام شود.
حسنی مبارک رییس جمهوری مصر ماه جاری میلادی به منظور جلب حمایت اروپاییها برای برگزاری اجلاس بازسازی غزه از فرانسه و ترکیه دیدار کرد به نوشته مطبوعات سوریه ، اجلاس شرم الشیخ سه شنبه هفته آینده (13 اسفند) برگزار می شود.
طی 22 روز جنگ ویرانگر اسراییل علیه مردم بی دفاع غزه بیش از هزار و 300 تن از آنان کشته و حدود چهار هزار نفر زخمی شدند و صدها خانه ، مدرسه و اماکن عمومی ویران شد .
خاورم 3 2133**2131** 1577** 265 شماره 106 ساعت 16:05 تمام
۰ نفر