آيت الله صافي گلپايگاني در حرم فرزند بلافصل امام جواد(ع) حضور يافت

قم ـ ايرنا ـ آيت الله 'لطف الله صافي گلپايگاني' از مراجع تقليد در حرم امامزاده موسي مبرقع(ع) فرزند بلافصل امام جواد(ع) حضور يافت.

به گزارش ايرنا از مركز خبر حوزه، وي روز پنجشنبه و همزمان با سالروز شهادت امام جواد(ع) با حضور در حريم ملكوتي امامزاده مبرقع(ع)، مصيبت شهادت آن حضرت را به پيشگاه حضرت ولي عصر(عج) و اين امامزاده تسليت گفت.

وي، پس از خواندن زيارت نامه و نماز، دست به دعا برداشت و براي تعجيل در فرج مولاي جان ها امام زمان(عج) و عزت و سربلندي اسلام و اصلاح امور مسلمانان و نابودي دشمنان اسلام دعا كرد.

زائراني كه متوجه حضور اين مرجع بزرگوار شده بودند، خود را در جوار مضجع مطهر امامزاده موسي مبرقع رسانده و در محضر ايشان، به ياد حضور در حرم شريف كاظمين با مرثيه سرايي و مصيبت خواني ذاكر اهل بيت(ع) به اظهار ارادت به پيشواي خود حضرت امام جواد(عج) پرداختند.

پس از زيارت امامزاده موسي مبرقع، اين مرجع تقليد با جمعيت زائران به سمت مضجع نوراني چهل اختران حركت كرد و در كنار آن حرم ملكوتي، به نماز و دعا مشغول شد.

دقايقي بعد، آيت الله صافي گلپايگاني با گام هايي كوتاه و ذكري بر لب به سوي ديگر اين حرم شريف كه مرقد مطهر امامزاده زيد(ع) است حركت و در آنجا هم زيارت كرد و نماز خواند.

شيفتگان و محبان اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، امروز در سالروز شهادت امام محمدتقي(ع) در تكايا، حسينيه ها و مساجد شهر قم به ويژه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمكران، مجالس سوگواري برپا كرده و اشك ماتم ريختند. ك/1

569 / 553