استفاده از پهپادهای سپاه در ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای آمریكایی

تهران - ایرنا - فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد كه از هواپیماهای بدون سرنشین سپاه در ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای آمریكایی استفاده می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در اولین نشست با پیشكسوتان پدافند هوایی به مناسبت هفته دفاع مقدس افزود: حدود 7 تا 8 ماه است كه از این طرح تحت عنوان طرح خندق استفاده می كنیم كه بسیار تاثیرگذار بوده و رهبر معظم انقلاب نیز از این بابت خوشحال هستند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در ادامه خواستار تشكیل هیات سیاستگذاری پدافند هوایی در عرصه پیشكسوتان این حوزه شد و گفت: امروز دیگر زمان آن گذشته كه چنین مراسم هایی برگزار كنیم و حرف ها تا سال آینده فراموش شود و روی زمین بماند.

امیر اسماعیلی اضافه كرد: نباید به خاطر كارهای روزمره مجال پرداختن به پیشكسوتان را نداشته باشیم زیرا این كار مثل این می ماند كه قرآن را روی طاقچه قرار دهیم اما از آن استفاده نكنیم.

وی تصریح كرد: قرارگاه پدافند هوایی در همه عرصه ها از تجارب پیشكسوتان استفاده می كند.

امیر اسماعیلی ادامه داد: ما می توانیم پیشكسوتان این حوزه را در جریان امور قرار دهیم و از آنها بخواهیم با مشورت و طرح های خود ما را به اهداف مورد نظر نزدیك كنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) با بیان اینكه در گذشته طرح های هوایی و پروازی وجود داشت كه امروز به ثمر رسیده است، گفت: در حال حاضر در ایجاد مزاحمت برای هواپیماهای امریكایی از هواپیماهای بدون سرنشین سپاه استفاده می كنیم كه بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی تصریح كرد: پدافند هوایی جایگاه امروز خود را مدیون زحمات و تلاش های پیشكسوتان است و اگر می خواستیم محكم روی حرف خود بایستیم، امروز تفكیك (پدافند از نیروی هوایی) اتفاق نمی افتاد و با شكست مواجه می شد.

امیر اسماعیلی اظهار داشت: مجبور شدیم یك قدری از خواسته های خود كوتاه بیاییم تا به اینجا برسیم البته هنوز پدافند هوایی در جایگاه مطلوب خود نیست اما از آنجایی كه این مساله باور قلبی حضرت آقا است برای آن تلاش می كنیم.

وی ادامه داد: امروز تنها مشكلی كه داریم بخش بیمارستانی و موارد درمانی است و با توجه به ساختار جدید ابلاغی سه ماه به ستاد كل فرصت داده شده تا تكلیف بیمارستان ما را مشخص كنند یا مدیریت یكی از بیمارستان ها را چند ماه به طور آزمایشی در اختیار ما بگذارند تا بتوانیم از نظر درمانی به نیروهای خود خدمت كنیم.

اجتمام(3)**9140**ن.س**1436
۰ نفر