۲۷ شهریور ۱۳۹۳، ۱۸:۳۳
کد خبر: 81317430
T T
۰ نفر
یونسی : آذربایجان شرقی فاقد هرگونه مشكل قومی و مذهبی است

تبریز- ایرنا - دستیار ویژه رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت : همه مردم استان آذربایجان شرقی آذری و شیعه هستند و از این منظر مشكل قومی و مذهبی در این استان وجود ندارد.

حجت الاسلام علی یونسی روز پنج شنبه در گفت و گو با ایرنا بر ضرورت كار فرهنگی، اطلاع‌رسانی و آگاه‌ سازی مردم در مقابل جریان‌هایی كه قصد القای اختلاف بین اقوام ایرانی را دارند ، تاكید كرد.

وی با بیان اینكه در سطوح مختلف كشور كمترین حساسیتی در خصوص مردم آذربایجان وجود ندارد، افزود: از نظر اجتماعی ادغام كامل بین آذری‌ها و سایر اقوام صورت گرفته و آذری‌ها هیچ محدودیت و مانعی برای استفاده از فرصت‌های اجتماعی و ارتقای شغلی ندارند.

یونسی اضافه كرد: بسیاری از مسوولان عالی‌رتبه نظام درهمه مقاطع از آذری‌ها بوده‌اند و امروز هم مقام معظم رهبری منتسب به این منطقه است.

دستیار ویژه رییس جمهور خاطرنشان كرد: البته‌ای عده‌ای از افراد كه نفوذی هم در بین مردم و جریان‌های سیاسی ندارند در تلاش برای القای اختلاف بین ترك و فارس هستند كه به نظرم تلاش بیهوده‌ای است.

وی افزود: این افراد كه عمدتا از خارج كمك می‌گیرند تلاش می‌كنند كه توهم تبعیض در بین آذری‌ها ایجاد كنند و این توهم در بین برخی از اقشار وجود دارد.

یونسی عامل به وجود آمدن این توهم را كم‌اطلاعی برخی از مردم به ویژه جوانان از تاریخ و فرهنگ آذربایجان و كوتاهی در اطلاع‌رسانی از جایگاه آذری‌ها در كشور دانست و وظیفه مسوولان در مقابل القائات بدخواهان را توجیه و آگاه‌سازی مردم عنوان كرد.

یونسی اظهار داشت: باید در مقابل این حركات، اولا خاستگاه و نیت عاملان آنان افشاگری شود و ثانیا با كار فرهنگی، مردم را نسبت به جایگاه آذربایجان در ایران آگاه كنیم.

وی تصریح كرد: آذربایجان اگر در نقشه ایران باشد صاحب جایگاهی می‌شود كه كل ایران را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما عده‌ای تلاش می‌كنند كه بگویند آذربایجان مورد تبعیض واقع می‌شود و باید جلوی این افراد گرفته شود تا آزادانه نتوانند جوانان را اغفال كنند.

یونسی همچنین با اشاره به برنامه‌های خود در سفر به تبریز، وضعیت استان را خوب و راضی‌كننده توصیف كرد.

دستیار ویژه رییس جمهور كه عصر سه‌شنبه وارد تبریز شده بود، بعد از ظهر امروز تبریز را به مقصد تهران ترك كرد.

یونسی دراین سفر سه ‌روزه ضمن دیدار با تعدادی از فعالان سیاسی استان، با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و نمایندگان ارامنه تبریز نیز دیدار كرد.

شركت در همایش بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار و نشست علمی این همایش از دیگر برنامه‌های وی در سفر به تبریز بود.

7233/ 1495

سرخط اخبار استان‌ها