۱۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8130809
T T
۰ نفر

30سال صلابت/

۱۵ بهمن ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8130809
30سال صلابت/ سفیر ایران: بیداری امت اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/11/15 سیاسی.سوریه.فجر 30 دمشق - سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه ، بیداری امت اسلامی را یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران دانست .
به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد موسوی که دوشنبه شب در نشست پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، پیروزی آرمان فلسطین در یرموک دمشق سخن می گفت ، افزود: این دستاورد انقلاب ، سبب تاثیرات زیادی در روابط بین الملل شده است .
وی تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ، توازن قوا را در منطقه به نفع ملت های مظلوم به ویژه ملت فلسطین و رزمندگان مقاومت تغییر داده است .
موسوی در تشریح مبانی اندیشه حضرت امام خمینی (ره ) گفت : این مرد بزرگ با بسیج گروه های مختلف مردمی و توجه به نیروی نشات گرفته از ایمان آنان ، انقلابی را به سرمنزل مقصود رساندند که نابودی مستبدترین رژیم های طاغوتی منطقه را در پی داشته است .
سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق گفت : استقلال و ارتقای علمی از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است و امروز پیشرفت های علمی ایران در عرصه جهان مورد توجه دوست و دشمن قرار گرفته است .
به گفته موسوی ، ایران مهمترین مانع فراروی قدرتهای بزرگ در رسیدن به اهداف استعماری آنها بوده و به همین دلیل به عنوان امید مستضعفان منطقه و جهان تلقی می شود.
علی برکه، از مسوولان ارشد دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین ( حماس ) نیز در این نشست اظهار داشت : انقلاب اسلامی در 30 سال گذشته با پشت سرگذاشتن توطئه های استکبار، اهداف آمریکا و اسرائیل را در منطقه در هم کوبید.
وی گفت : انقلاب اسلامی ایران اراده الهی بود و در زمانی که برخی عرب ها به برادران فلسطینی خود خیانت کردند، حضرت امام (ره ) به یاری ملت مظلوم فلسطین شتافت .
خالد عبدالمجید، دبیرکل جبهه مبارزه مردم فلسطین نیز در این نشست تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران، همه کشورها و ملت های اسلامی را متوجه نیروی عظیم اسلام ساخت و آنها را به خودباوری رساند.
وی افزود: این انقلاب ، از همان آغاز پیروزی ، حامی و پشتیبان مردم فلسطین بود و امروز همه ما در ابعاد مختلف مادی و معنوی مدیون مکتب حضرت امام و انقلاب اسلامی هستیم .
این مقام فلسطینی ، بیداری مردم در منطقه و جهان اسلام را ناشی از نهضت تاریخی حضرت امام خمینی (ره ) دانست .
عبدالمجید با اشاره به اینکه ملت های منطقه به ویژه ملت فلسطین در مسیر مبارزه علیه اشغالگران از ملت مسلمان ایران الگو گرفتند، اظهار داشت : انقلاب های زیادی در تاریخ معاصر رخ داده ، اما هرگز این انقلاب ها به اندازه انقلاب اسلامی ایران ما را تحت تاثیر خود قرار نداده است .
خاورم 5 1577** شماره 008 ساعت 01:10 تمام
۰ نفر