باید از تجارت الكترونیك برای توسعه اشتغال استفاده كرد

بندرعباس - ایرنا- بانوی كارآفرین برتر جهان اسلام گفت: باید از تجارت الكترونیك و ارتباطات جدید برای توسعه حوزه اشتغال و كار استفاده كرد.

سیده فاطمه مقیمی روز چهارشنبه درهمایش تجارت الكترونیك در بندرعباس كه با حضور مقامات و فعالان خارجی و داخلی عرصه تجارت الكترونیك برگزار شد، افزود: از ساده‌ ترین راه‌های دسترسی به كسب و كار جدید استفاده از تجارت الكترونیك و بهره ‌گیری از این فرصت است.

وی با بیان اینكه امروز به واسطه الكترونیك، دنیا كوچك تر از هر زمانی شده است، اظهاركرد: در 10 سال گذشته در گلستان نخستین دهكده دیجیتالی ایران شكل گرفت و در آن مردم از طریق دیجیتال باهم در ارتباط هستند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و كشاورزی ایران گفت: ایران كشوری با جمعیت جوان است كه نیمی از این جمعیت را زنان تشكیل می‌دهند كه در كنار مردان نیاز به كار دارند؛ از این رو نیاز است به سمت بازارهای جدید كار برویم.

وی همچنین اضافه كرد: امروز بنادر و گمرك های استان هرمزگان مجهز به سیستم‌های آنلاین شده‌اند كه در روان‌سازی حمل ونقل می‌تواند تاثیر بالایی داشته باشد.

سیده فاطمه مقیمی به واسطه فعالیت در زمینه های اقتصادی از بانك توسعه اسلامی جایزه و عنوان بانوی كارآفرین برتر جهان اسلام را دریافت كرده است.

همایش بین المللی تجارت الكترونیك، اقتصاد و گردشگری شهری با حضور استاندار هرمزگان و تعدادی از كارشناسان و صاحب نظران بین المللی این رشته روز چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.

در این همایش مباحثی مانند توسعه كسب و كار و كارآفرینی اینترنتی، توسعه گردشگری اینترنتی و تاثیر بازاریابی اینترنتی در رشد اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش اهداف این همایش یك روزه نیز به مواردی مانند نقش فناوری در توسعه گردشگری، افزایش بهره وری با استفاده الگوهای بازاریابی اینترنتی اشاره شده است. ك/2



* باید در عصر حاضر برای بازاریابی نقاط مشترك را شناخت



همچنین متخصص بازاریابی و سخنران همایش تجارت الكترونیك در بندرعباس با اشاره به اینكه بازاریابی درعصر حاضر بدون گفت‌وگو درباه نقاط مشترك ممكن نیست، گفت: باید برای بازاریابی مشترك نقاط مشترك را شناخت.

'بس وان دن بلد' درمراسم افتتاح این همایش كه با حضور مسوولان استانی و فعالان عرصه تجارت الكترونیك برگزار شد، افزود: در بازاریابی موفق باید در مورد نقاط مشترك حرف زد و متمركز شد و در قدم نخست مخاطب خود را به خوبی شناخت.

وی با بیان اینكه گروه‌های هدف برای بازاریابی به دسته‌های مختلف تقسیم می‌شوند، گفت: بازاریاب باید خود را با ذائقه‌ها و و سلایق این گروه‌ها تطبیق و نزدیك كند.

این متخصص بازاریابی اضافه كرد: از طریق شبكه‌های اجتماعی می‌توان امروز به بسیاری از سلایق و روابط افراد و گروه‌ها و جامعه هدف خود راحت دست یافت.

دن بلد گفت: در كنار جامعه آنلاین باید از طریق آشنایی با جامعه و خیابان‌ها و محل های تردد مردم، به جامعه هدف آفلاین نیز توجه داشت تا این دسته از مشتریان را نیز از دست نداد.

وی با بیان اینكه انسان همواره به دنبال یادگیری و افزایش اطلاعات خود هستند، یادآورشد: در بازاریابی مدرن داستان‌ها و تصاویر از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه كرد: برای انتقال پیام باید از تصاویر و داستان ها به بهترین شكل ممكن استفاده كرد.

Bas van den beld متخصص بازاریابی و برندسازی اینترنتی، موسس و مالك stase of digital و استاد مدرسه تجارت beeckesting است.

همایش بین المللی تجارت الكترونیك، اقتصاد و گردشگری شهری با حضور استاندار هرمزگان و تعدادی از كارشناسان و صاحبنظران بین المللی این رشته روز چهارشنبه در بندرعباس آغاز شد.

در این همایش كه با همكاری استانداری هرمزگان و شركت آذرك هولدینگ درحال برگزاری است ،پس از استاندار هرمز گان ،كریستین هاجسون عضو هیات مشاوره بین المللی شركت bing و كسپر زیمنسكی به عنوان استراتژیست كیفیت جستجو در گوگل سخنرانی می كنند. ˈبس ون دن بلدbas van den beld استاد مدرسه تجارت و متخصص بازاریابی و برند سازی اینترنتی به همراه خوزه ال ترو چادو jose l.truchado موسس و مدیرعامل آزانس های انلاین مسافرتی در اسپانیا به همراه الاین هیروكس alain heureux به عنوان رییس انجمن تجاری بازاریابی تعاملی و دیجیتالی اروپا سخنرانی می كنند.حمید سپیدنام متخصص بین المللی تبلیغات گوگل نیز سخنرانی خواهد داشت.

در این همایش مباحثی مانند توسعه كسب و كار و كارآفرینی اینترنتی ،توسعه گردشگری اینترنتی و تاثیر بازاریابی اینترنتی در رشد اقتصاد مورد بررسی قرار می گیرد.

در بخش اهداف این همایش یك روزه نیز به مواردی مانند نقش فناوری در توسعه گردشگری ، افزایش بهره وری با استفاده الگوهای بازاریابی اینترنی اشاره شده است. ك/3

7195/668 / 1539