۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81278791
T T
۰ نفر

نجار: جایگاه اطلاع رسانی در زلزله ایلام روشن شد

۲۸ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۹
کد خبر: 81278791
نجار: جایگاه اطلاع رسانی در زلزله ایلام روشن شد

تهران - ایرنا - رییس سازمان مدیریت بحران كشور گفت: جایگاه اطلاع رسانی و رسانه در زلزله ایلام برای همگان روشن و مشخص شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «اسماعیل نجار» و هیات همراه وی روز سه شنبه در جریان دیدار با «محمد خدادی» مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) این مطلب را بیان كرد.

وی خاطر نشان كرد: در زلزله ایلام با توجه به زمین لرزه های اولیه و اطلاع رسانی به مردم منطقه از طریق مقام های محلی، رسانه ها و همكاری مردم، حتی یك كشته نیز نداشتیم.

نجار بر ضرورت ارایه آموزش های لازم به مردم در ارتباط با بحران و نقش بیمه ها تاكید كرد و گفت: اگر رسانه ها به مردم در ارتباط با خرید خانه و ضرورت هایی كه در باره استحكام آن در كنار زیبایی وجود دارد، بپردازند، می توانیم در این خصوص فرهنگ سازی كنیم.

وی بر آمادگی این سازمان برای همكاری در ارتباط با آموزش به مردم در بحران های مختلف تاكید كرد.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور خاطرنشان كرد: باید از تجارب هر حادثه ای در حادثه های بعدی استفاده كرد كه متاسفانه در گذشته چنین روندی وجود نداشته و استفاده ای از تجارب حوادث گذشته صورت نمی گرفت كه نمونه روشن آن زلزله رودبار و بم است.

وی با بیان اینكه باید به تناسب افزایش شهرهای بزرگ مانند تهران امكانات نیز افزایش یابد، افزود: تهران پیشتر سه ونیم میلیون نفر جمعیت داشت و امروز 10 میلیون نفر است كه نشانگر سه برابر شدن جمعیت آن است و امكانات نیز باید سه برابر باشد.

رییس سازمان مدیریت بحران تصریح كرد: وظیفه این سازمان، فقط خارج كردن افراد زیر آوار مانده نیست، بلكه باید قبل از بحران نیز مدیریت لازم را انجام دهیم و در این ارتباط یكی از مهمترین امور مدیریت بر ساخت وسازها در تهران و دیگر شهرهای بزرگ است.

وی با بیان اینكه برخی ساختمان های دولتی در بم با وجود برخورداری از طرح، نقشه، مهندس و مشاور و نوساز بودن در جریان زلزله بم تخریب شد، افزود: برخی از این ساختمان ها حتی قبل از افتتاح دچار مشكل شدند.

نجار تاكید كرد: باید وزارتخانه ها و متولیان امور در ارتباط با بحران های مختلف از جمله آب و كشاورزی با توجه به اینكه نیرو و امكانات دارند، پای كار بوده و وظیفه خود را به موقع انجام دهند تا بتوان در بحران هایی مانند خشكسالی و زلزله، مدیریت لازم را انجام داد.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور بر نقش آموزش در ارتباط با مدیریت بحران برای مردم و مسوولان تاكید كرد و گفت: این آموزش ها حتی می تواند در بین مدیران سطوح مختلف نیز مطرح شده تا بتوان از امكانات به درستی استفاده كرد زیرا بر اساس آمارها، ما از 36 مورد حوادث طبیعی با 34 مورد مواجه هستیم و در ارتباط با بخش های مختلف باید آموزش های لازم انجام شود.

وی با بیان اینكه مسوولیت رسیدگی به بحران در گذشته در كشور متمركز نبود، افزود: این در حالی بود كه در برخی كشورهای جهان برای اداره بحران وزارتخانه نیز تاسیس كرده اند تا بتوانند همه امكانات را بسیج كنند.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور با تاكید بر اینكه سازمان مزبور اكنون در جایگاه خوبی قرار داشته و ظرفیت های بالایی دارد، ادامه داد: همه ارگان ها دست اندركار بحران نیز موظف به همكاری با سازمان مدیریت بحران هستند.

رییس سازمان مدیریت بحران كشور و معاونان این سازمان در جریان بازدید از ایرنا كه بیش از سه ساعت به طول انجامید با حضور در بخش های مختلف ایرنا، در جریان چگونگی پردازش و انتشار اخبار قرار گرفتند.

در این بازدید «محمدفرید لطیفی» معاون بازسازی و بازتوانی سازمان مدیریت بحران، «علی محمدی ن‍ژاد» سرپرست مركز اطلاعات و حوادث، «محمدحسین یزدانی» سرپرست معاونت پیش بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران و «محمدرضا نعیمی» سرپرست اداره روابط عمومی نجار را همراهی می كردند.

اجتمام ** 1436 ** 1071