۲۷ مرداد ۱۳۹۳، ۱۶:۵۰
کد خبر: 81277328
T T
۰ نفر
تشكيل دو سازمان جديد در ساختار بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس

تهران - ايرنا - بخش قابل توجهي از دورنمايي كه به لحاظ ساختاري براي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس ترسيم شده بود، با تشكيل دو سازمان جديد «پيشكسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس» و «اسناد و مدارك دفاع مقدس» محقق شد.

به گزارش ايرنا از بنياد حفظ بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، معاون امور بسيج و فرهنگ دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح در جلسه شوراي معاونين بنياد و معارفه رؤساي‌ سازمان‌هاي مذكور گفت: با تكميل ساختار بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس، اين بنياد از امروز مي‌تواند تمامي بخش‌هاي مختلف در حوزه دفاع مقدس را پوشش دهد و انتظار است كه با تحولات جديد ساختاري و محتوايي و عمق‌بخشي كه در اين دوره شاهد هستيم، بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نقش برجسته بيشتري در تمامي حوزه‌ها در كشور داشته باشد.

سردار سرتيپ پاسدار «سيدمسعود جزايري» با اشاره به سوابق مسووليتي معاونين و رؤساي سازمان‌هاي مختلف بنياد در سطوح عالي تصريح كرد: بدنبال توسعه نامناسب و ساختاري غير چابك و تشكيلات گسترده نيستيم، بلكه بايد با بهره‌مندي از مجموعه‌اي سريع، حرفه‌اي، قوي و خوش‌فكر، اتفاقات بزرگ و اثرگذاري را شاهد باشيم. ‌

وي همچنين با اشاره به وظايف و مأموريت هاي دو سازمان جديد بنياد گفت: حوزه پيشكسوتان دفاع مقدس برخي كاستي‌هايي دارد كه نيازمند توجه ويژه و ساماندهي امور مرتبط با اين قشر عزيز است و ضمن پيگيري اولويت‌هاي تمامي پيشكسوتان در همه نيروهاي مسلح و سازمان‌ها، نبايد اجازه سوءاستفاده سياسي از ايشان را به هيچ مجموعه‌اي داد.

سردار جزايري به ضرورت تشكيل سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس مبتني بر اصول استاندارد، علمي و تخصصي تأكيد كرد و افزود: اگر در مجموعه‌هاي ديگري نيز فعاليت‌هاي مشابهي در اين زمينه انجام مي‌پذيرد بايد ساماندهي شده و ضمن تقسيم كار، تدابير لازم انجام پذيرد.

رييس بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس نيز در اين جلسه به تشريح وظايف و مأموريت‌هاي اين دو سازمان جديد پرداخت و ابراز اميدواري كرد كه امور بنياد و نيز دفاع مقدس بهتر و با ساختار و سازمان‌دهي مناسبي دنبال شود.

سردار سرتيپ بسيجي دكتر «بهمن كارگر» افزود: بر اساس تدبير رييس ستاد كل نيروهاي مسلح، سازمان ‌پيشكسوتان، تمامي امور مرتبط با ارج نهادن به اين قشر عزيز را در حوزه كشوري و لشكري پيگيري خواهد كرد.

وي با اشاره به اينكه حوزه اسناد و مدارك دفاع مقدس پيش‌ از اين بصورت محدود در پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس پيگيري مي‌شد، گفت: سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس بايد تمامي اسناد اين حوزه را كه در دستگاه‌هاي مختلف پراكنده است جمع ‌آوري كند و با عنايت به وظيفه بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس به ‌عنوان مسوول بررسي صحت و تأييد مدارك دفاع مقدس، تشكيل اين سازمان جديد، اهميت مضاعفي‌ مي‌يابد.

سردار كارگر، ضرورت تسهيل فعاليت پژوهشگران حوزه دفاع مقدس را در مراجعه به اين سازمان مورد تأكيد قرار داد و افزود: با تدبير رييس محترم ستاد كل نيروهاي مسلح، اسناد دفاع مقدس فاقد هرگونه طبقه‌بندي هستند كه اين مهم، فعاليت در اين عرصه را بسيار تسهيل مي‌كند.

در اين جلسه سردار سرتيپ دوم پاسدار «مهدي محمدي‌فرد» به‌عنوان رييس سازمان پيشكسوتان جهاد مقاومت در دفاع مقدس و سردار سرتيپ دوم پاسدار دكتر «اسحاق صلاحي كجور» به‌ عنوان رييس سازمان اسناد و مدارك دفاع مقدس معرفي شدند.

در اين جلسه همچنين «حسين استاد» با حكم رييس ستاد كل نيروهاي مسلح به ‌عنوان رييس بازرسي و امور حقوقي بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس منصوب شد.

اجتمام ** 1071

سرخط اخبار سیاست