۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81257725
T T
۰ نفر

نمايشگاهي از هنر مفهومي در گيلان گشايش يافت

۱۲ مرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81257725
نمايشگاهي از هنر مفهومي در گيلان گشايش يافت

رشت - ايرنا - نمايشگاه هنر مفهومي (كانسپچوال آرت) از آثار سپهر نصيحت‌گر و سحر فتحعلي زاده با محتواي نقد سياسي و اجتماعي در نگارخانه مارليك مجتمع فرهنگي خاتم الانبيا (ص) رشت گشايش يافته است .

رييس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رشت با اعلام اين خبر گفت : اين نمايشگاه با همكاري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان رشت و با هدف ايراد نقد و ناگفته‌ها از فضاي جامعه امروز برگزار شده است .

' رضا ثقتي ' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود : نصيحت گر در اين نمايشگاه ، تمام عناصر هنري را با فرم و چينش خلاقانه مفهومي از تضادهاي سياسي و اجتماعي ، فرسايش فرهنگي و سياهي و سفيدي مردم در اجتماع را نشان مي دهد .

وي ، با اشاره به اينكه اين مجموعه در دو فضاي فكري متفاوت پست مدرن و اصيل ايراني طراحي شده است ، گفت : با توجه به چيدمان و فضاهاي تعريف شده براي مجموعه علاوه بر مقايسه تفكر پست مدرن با بافت اصيل و قديم ايراني كه از روستا نشات مي‌گيرد ، سايه تفكر پست مدرن بر زندگي بدوي و اصيل انسان نقطه تمركز اين نمايشگاه محسوب مي شود .

وي تصريح كرد : تمام عناصر و چيدمان و ارتباط آن‌ها با مخاطب بر اساس تفكرات پست مدرن و مكتب سوررئال طراحي و تدوين شده است .

ثقتي ، با بيان اينكه ايده‌پردازي اين مجموعه كاري توليدي بوده و نمونه مشابه آن اجرا نشده است ، افزود : نصيحت‌گر اين مجموعه را با همكاري سحر فتحعلي زاده در بخش طراحي چيدمان ، نور‌پردازي و ارتباط عناصر هنري به مرحله اجرا رسانده است .

نمايشگاه هنر مفهومي تا شانزدهم مردادماه پذيراي مخاطبان است . ك/3

1881/604