۱۱ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۰۳
کد خبر: 81256802
T T
۰ نفر
رییس دانشگاه علوم پزشكی اهواز: 3 هزارو 500 تخت بیمارستانی مورد نیاز دانشگاه است

اهواز - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز با اشاره به این كه هم اكنون شش هزار تخت بیمارستانی در حوزه دانشگاه در خوزستان فعال است گفت: در حال حاضر با كمبود سه هزار و 500 تخت بیمارستانی مواجه هستیم.

دكتر 'اسماعیل ایدنی' شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: رفع این كمبود به سرمایه گذاری سنگینی نیاز دارد كه در قالب آن منابع مالی مشخص و تامین شود.

وی با اشاره به این كه حل این مساله در كوتاه مدت امكان پذیر نیست افزود: وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكی و دانشگاه از مشاركت بخش خصوصی و عمومی برای تكمیل و تجهیز بیمارستان های دولتی استقبال می كند.

ایدنی در خصوص مشكلات دانشگاه با اشاره به این كه نیروهای انسانی در دانشگاه متناسب با ماموریت های ما نیست و نسبت تعداد پرستار به تخت پایین است اظهارداشت: برای جذب یك هزار و 200 پرستار، بهیار، كارشناس اتاق عمل و بیهوشی اعلام نیاز كرده ایم اما فقط 600 نفر ثبت نام كرده اند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز تصریح كرد: تعداد زیادی نیروی غیر متخصص در طول سال های متوالی در دانشگاه استخدام شده اند در نتیجه با كمبود شدید نیروهای تخصصی و اضافه بودن نیروهای غیر تخصصی مواجه هستیم.

وی با اشاره به این كه پنج هزار نفر نیروی تبصره ای غیر مرتبط در حوزه دانشگاه فعال هستند گفت: برنامه ما برای رفع كمبود نیروی انسانی این است كه نیروهای پرسنلی غیر مرتبط در جهت انجام ماموریت های دانشگاه در مسائل درمانی و آموزشی توانمند شوند.

7157/641