۱۰ مرداد ۱۳۹۳، ۱۴:۴۷
کد خبر: 81255801
T T
۰ نفر
اسراييل و حاميان غربي اش به عذاب الهي دچار خواهند شد

گرگان - ايرنا - امام جمعه موقت گرگان با اشاره به جنايات رژيم غاصب اسراييل در نوار غزه گفت: بنا بر وعده پروردگار، اسراييل و حاميان غربي ‏اش به عذاب الهي دچار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي ايران، حجت الاسلام والمسلمين 'محمدقاسم ليواني' در خطبه هاي نماز عبادي سياسي اين شهر افزود: جنايات رژيم نامشروع اسراييل در فلسطين، دل هر انساني را به درد مي ‏آورد كه چگونه عده‏اي غاصب، ددمنشانه به جان مردم مظلوم يك منطقه افتاده و در جلوي چشم مدعيان دفاع از حقوق بشر، به كودكان چند روزه هم رحم نمي ‏كنند و همه را به خاك و خون مي ‏كشند.

وي خاطرنشان كرد: آمريكا بايد به وجدان ‏هاي بيدار دنيا كه عظمت و خروش خود را در روز قدس نشان دادند، جواب بدهد كه چطور به مردم عراق و افغانستان حق دفاع نمي‏ دهد تا جلوي تجاوز ارتش آمريكا مقاومت كنند، اما به اسراييل حق مي ‏دهد كه در برابر فلسطيني‏ ها از خود دفاع كند.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با اشاره به وعده الهي در قرآن كريم براي سرنگوني مستكبران و ستمكاران تصريح كرد: خون ناحق كودكان و مردم بي‏دفاع و مظلوم فلسطين دامن اسراييل و همه حاميان غربي آن را خواهد گرفت و آنان دچار عذاب الهي مي ‏شوند هم چنان كه ستمكاران تاريخ به قهر الهي سوختند.

ليواني در ادامه با اشاره به يازدهم مرداد سالروز شهادت آيت ‏اله فضل ‏اله نوري افزود: ايشان در ابتدا به شدت از نهضت مشروطه دفاع مي ‏كرد اما در ادامه چون ديد عده‏ اي كه با مشروطه‏ خواهي و رعايت موازين ديني قرابتي ندارند در راس امور قرار گرفته ‏اند با آن به مخالفت برخاست كه همين امر موجب اعدام و شهادت ايشان گرديد.

وي گفت: حضرت امام (ره) نيز با بينش عميق و درايتي كه داشتند از ابتداي پيروزي انقلاب، تنها انقلاب اسلامي را مطرح كرده و جلوي افكار انحرافي را گرفتند.

امام جمعه موقت گرگان در خطبه اول نيز با اشاره به خطبه شعبانيه گفت: پيامبر اكرم (ص) در اين خطبه مي‏ فرمايد كه شيطان در ماه رمضان در غل و زنجير است و انسان از وسوسه ‏هاي آن در امان است.

وي ادامه داد: اكنون كه در ماه مبارك رمضان با استغفار و انابه، توشه و اندوخته اخروي براي خويش برداشته و با حق تعالي عهد و پيمان بسته‏ ايم تنها به راه راست برويم.

وي در پايان اين خطبه به آيات سوره نحل اشاره كرده و افزود: خداوند در اين سوره، تاكيد دارد وفاي به عهد كنيم و پيمان‏ هاي خود را فراموش نكنيم، بدين جهت، عبادات و استغفارهاي خود را در ماه رمضاني كه گذشت در نظر داشته باشيم و مراقب باشيم فريب شياطين دروني و بروني را نخوريم.

وي در پايان خود و ديگران را به تقواي الهي توصيه و دعوت كرد.

7467/602