۲۴ تیر ۱۳۹۳، ۱۲:۲۷
کد خبر: 81238293
T T
۰ نفر
استان كرمانشاه از ابتداي سالجاري تاكنون24 روز آلوده را سپري كرده است

كرمانشاه - ايرنا - مديركل هواشناسي استان كرمانشاه، ميانگين تعداد روزهاي غبارآلود استان از ابتداي سالجاري تا كنون را 24 روز اعلام كرد و گفت: اين رقم نسبت به سال گذشته 9 روز و نسبت به دوره آماري 10 ساله 53 درصد كاهش داشته است.

'محسن قاسمي' روز سه شنبه به ايرنا افزود: بيشترين تعداد روزهاي همراه با غبار از سرپل ذهاب و قصرشيرين با 41 روز گزارش شده كه در اين مدت 15 روز وضعيت جوي در اين مناطق در حالت هشدار و سه روز نيز در وضعيت بحران قرار گرفته است.

وي ادامه داد: در شهر كرمانشاه در فرودين ماه يك روز، ارديبهشت دو روز، خرداد سه روز و در تير ماه تاكنون چهار روز در حالت هشدار قرار گرفته اما خوشبختانه از ابتداي سال تاكنون وضعيت جوي شهر كرمانشاه از نظر وجود ريزگردها به حالت بحران نرسيده است.

قاسمي در ادامه در خصوص وضعيت آلودگي هواي استان در هفته جاري گفت: از چند روز گذشته جو استان تحت غبار ناشي از توفان گرد و خاك قرار گرفت كه موجب كاهش شديد كيفيت هوا در نواحي غربي استان و رسيدن وضعيت به حالت بحران در بعضي ساعات در شهرهاي قصرشيرين ، گيلانغرب ، سومار و سرپل ذهاب شد.

وي با بيان اينكه گرد و غبار ديد افقي اين مناطق را به زير هزار متر و حتي 500 متر رساند، افزود: حداقل ديد افقي شهر كرمانشاه نيز طي روز گذشته به حدود دو هزار متر با وضعيت جوي حالت هشدار رسيد.

قاسمي تصريح كرد: تحليل نقشه هاي پيش يابي و مدل هاي عددي هواشناسي نشان مي دهد در اواخر هفته دوباره شرايط براي نفوذ ريزگردها به جو استان بويژه مناطق مرزي و غربي فراهم خواهد شد و انتظار مي رود از روز جمعه تا اواسط هفته آينده شاهد افزايش روند دما در سطح استان باشيم.

700/567