۱۷ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۵۹
کد خبر: 81230154
T T
۰ نفر
آيت الله شبستري: نفت و مواهب طبيعي به تنهايي قادر به تامين مخارج  كشور نيست

تبريز-ايرنا- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت : نفت و مواهب طبيعي ديگر به تنهايي قادر به تامين هزينه ها و مخارج كشور نمي باشند و ماليات به تامين هزينه ها كمك مي كند.

آيت الله ' محسن مجتهد شبستري ' روز سه شنبه در ديدار كارگزاران ماليات استان به مناسبت هفته ماليات با وي ، اظهار كرد: پرداخت ماليات براي گردش امور مملكت لازم است و فرهنگ آن مانند پرداخت خمس و زكات در جامعه بايد نهادينه شود .

وي با اشاره به توصيه هاي دين اسلام و حقوق متقابل مردم و مسوولان و فرازهايي از خطبه هاي اميرالمومنين(ع) به مالك اشتر در نهج البلاغه در خصوص ماليات، افزود : در دين اسلام براي اخذ ماليات عادلانه تاكيد شده و در اين خصوص به رعايت حقوق دو طرف يعني مردم و حاكميت اشاره شده طوري كه تعادل در پرداخت ماليات رعايت شود و فشاري به طرفين وارد نشود .

امام جمعه تبريز گفت: تمهيد و آماده سازي دفاع از امنيت مرزها،تامين امنيت داخلي ،برقراري عدالت توسط تشكيلات قضايي ،آموزش رايگان توسط آموزش و پرورش و براي ساير هزينه هاي جاري و عمراني كشور از منابع مالياتي و منابع طبيعي استفاده مي شود كه اين موضوع اهميت ماليات را نشان مي دهد .

آيت الله شبستري افزود: مردم نيز با ديدن خدمات ،آباداني و عمران حاصل از ماليات در شهرها و كشور با رغبت به پرداخت ماليات اقدام مي كنند.

نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به ساير عوامل توسعه اي كشور و اهميت اقتصاد مقاومتي گفت : اجراي اقتصاد مقاومتي در بخش هاي مختلف بايد در عمل مشهود باشد و به طور مثال با افزايش توليد كشور به سمت خودكفايي به پيش برود و در كنار رونق اقتصادي ،امنيت و آرامش كشور همواره حفظ شود .

آيت الله مجتهد شبستري خاطر نشان كرد : در سايه رهبري امنيت ،آرامش و استقلال كشور محفوظ مانده و بايد شكرگزار اين نعمت ولايت و امنيت در كشور باشيم .

مديركل امور مالياتي آذربايجان شرقي نيز در اين ديدار گفت : 965 ميليارد تومان درآمدهاي مالياتي در استان در سال مالياتي وصول شده است كه 550 ميليارد تومان آن ماليات هاي مستقيم است .

'رسول رسولي' اظهار كرد: 415 ميليارد تومان هم ماليات ارزش افزوده است و 134 ميليارد تومان نيز در قالب عوارض به 59 شهرداري و بيش از يكهزار دهداري استان واريز شده است .

وي همچنين ماليات وصولي در سه ماهه اول امسال را 190 ميليارد تومان اعلام كرد و افزود : از اين مبلغ 42 ميليارد تومان ارزش افزوده بوده است .

رسولي با اشاره به اجراي طرح جامع مالياتي در استان گفت : از سال گذشته آذربايجان شرقي پايلوت كشوري اين طرح است كه در آن فرآيند استاندارد سازي انجام شده است .

وي اظهار كرد : بخشي از كارهاي مالياتي نيز مانند پرداخت ماليات خودرو به پيشخوان هاي دولت واگذار شده و پرداخت ماليات ارث و ماليات نقل و انتقال نيز به پيشخوان ها واگذار مي شود .

7223/ 587/