۱۰ تیر ۱۳۹۳، ۱۰:۰۲
کد خبر: 81221623
T T
۰ نفر
سهامداران شركت فولاد اكسین برای بورس شدن این شركت به توافق رسیدند

اهواز - ایرنا - مدیرعامل شركت فولاد اكسین خوزستان از تصمیم این شركت و سهامدارن، برای عرضه سهام آن در بازار بورس خبر داد.

'عزیز قنواتی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: قرار است تا دو سال آینده، سهام این شركت از طریق بورس و یا فرابورس عرضه شود.

هم اینك 39.5 درصد سهام شركت فولاد اكسین متعلق به گروه ملی صنعتی فولاد ایران، 30 درصد متعلق به شركت سرمایه گذاری تامین اجتماعی، 20درصد مربوط به شركت سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی كشوری، 10درصد شركت لوله سازی اهواز و بقیه سهام ترجیحی كاركنان است.

وی با اشاره به فعالیت این شركت به منظور تولید انواع ورق فولادی با استحكام بالا با حداكثر 4.5متر عرض و 24 متر طول و در ضخامت های مختلف در خاورمیانه گفت: با بهره برداری از طرح فولادسازی شركت فولاد اكسین مواد اولیه (اسلب) در داخل شركت تولید خواهد شد، و نیازی نیست كه از طریق شركت های فولادی دیگر در اختیار اكسین قرار گیرد.

هم اینك اسلب مورد نیاز این شركت از طریق شركت های فولاد خوزستان و فولاد هرمزگان تامین می شود.

شركت فولاد اكسین خوزستان در زمینی به مساحت 160هكتار و در 10سالن با مجموع زیربنای حدود100 هزار متر مربع ، در اهواز احداث شده و پروژه نورد ورق عریض آن با 250میلیون دلار سرمایه گذاری و یك هزار و 600میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی به بهره برداری رسید.

ظرفیت اسمی تولید ورق در این شركت سالانه یك میلیون و 50هزار تن است كه حدود 210هزار تن از این مجموع قابلیت انجام عملیات حرارتی را داراست.

در چارچوب نیاز صنایع عظیم كشور به ورق فولادی با عرض بالا، شركت فولاد اكسین خوزستان از سال 82فعالیت خود را آغاز كرد.

فعالیت اصلی شركت تولید انواع ورق های فولادی تا عرض 4.5متر با ضخامت مختلف، مقاومت بالا (High Strength) و منحصر به فرد در كشور و خاورمیانه و همچنین انجام عملیات احیای مستقیم، ذوب و ریخته گری اسلب عریض، نورد و تولید ورق و انجام تمام عملیاتی كه در جهت تحقق این اهداف ضرورت دارد.

محصولات تولیدی و نهایی شركت انواع ورق فولادی با مقاومت بالا برای مصارف گوناگون مانند لوله انتقال نفت و گاز با قطر بالا، صنایع كشتی سازی، دیگ بخار صنعتی و نیروگاهی، مخازن زیر فشار و مخازن بزرگ ذخیره مایعات نفتی وشیمیایی، ورق فولادی مخصوص برای مصرف در سازه های خاص با خواص مكانیكی متنوع است.

شركت فولاد اوكسین خوزستان 836 نفر را بصورت مستقیم مشغول به كار كرده است.

645/641/551/640
۰ نفر