۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8121127
T T
۰ نفر

وقوع درگیری بین کارگران سوری و لبنانی

۷ دی ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8121127
وقوع درگیری بین کارگران سوری و لبنانی ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/10/07 اجتماعی.خارجی.سوریه.لبنان بیروت - وقوع درگیری بین کارگران سوری و لبنانی شش زخمی برجای گذاشت .
به گزارش ایرنا از بیروت ،این درگیری جمعه شب در محله اسکندرانی حومه شهر صیدا در جنوب لبنان روی داد و شدت آن به حدی بود که نیروهای ارتش لبنان ناچار به دخالت شدند.
اواخر سال گذشته نیز یک جوان سوری بر اثر حمله افراد مسلح و ناشناس در طرابلس در شمال لبنان به قتل رسید.
با ایجاد بحران در مناسبات دمشق و بیروت که با ترور رفیق حریری نخست وزیر پیشین لبنان در سال 1383 همزمان شد، کارگران سوری شاغل در لبنان هدف برخی خشونتها و عملیات انتقام جویانه قرار گرفتند.
در این زمینه تاکنون شماری از کارگران سوری قربانی و تعدادی دیگر زخمی یا دچار معلولیت های دایمی شده اند.
به همین دلیل انجمن حقوقدانان سوری پیش از این در بیانیه یی ، از تاسیس تشکلی به نام کمیته ی دفاع از حقوق کارگران سوری در لبنان خبر داده است که هدف آن ، حمایت از حقوق کارگران سوری شاغل در لبنان بر مبنای معیارهای بین المللی و عربی حقوق بشر و حقوق کارگران است .
مقامهای دولتی لبنان خواهان پایان دادن به هر نوع تعرض به کارگران سوری شاغل در این کشور شده اند به ویژه آنکه اکنون روابط سوریه و لبنان روز به روز بهبود می یابد.
از بین حدود 800 هزار کارگر خارجی مشغول بکار در لبنان ، 600 هزار نفر اهل سوریه بوده و بقیه از اتباع سودان ، تایلند ، سریلانکا، اتیوپی و برخی دیگر از کشورها هستند.
خاورم 2083 ** 2082 ** 265 شماره 043 ساعت 10:05 تمام
۰ نفر