۲۷ خرداد ۱۳۹۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 81204540
T T
۰ نفر
دولت خود را از بحث قیمت گذاری خودرو كنار بكشد

تهران بزرگ-ایرنا- عضو شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران گفت: قیمت گذاری دولت بر خودرو كاملا مغایر اقتصاد آزاد است و اگر دولت از بحث قیمت گذاری خودرو كنار بكشد بازار سامان می گیرد.

محمد رضا نجفی منش روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار كرد: معتقدم صورت مساله غلط جواب غلط نیز خواهد داشت، اصل قضیه ورود دولت به قیمت گذاری خودرو غلط است چرا كه هیچ جای دنیا هیچ دولتی وارد این موضوع نشده است و هیچ دولتی نیز به ما تاسی نكرده است.

وی گفت: اصل قضیه ورود دولت به بحث قیمت گذاری با اقتصاد آزاد كاملا مغایر است چرا كه اقتصاد بر مبنای عرضه و تقاضا و بر مبنای بازار است.

عضو هیات مدیره انجمن قطعه‌سازان ایران با بیان این مطلب كه دخالت دولت چه در قبل كه وارد شد و چه اكنون هیچ نتیجه ای نداشت، افزود: دخالت دولت همواره یك رانت ایجاد كرده است.

نجفی منش با اشاره به این مطلب كه این مسئله چندسال پیش در سیمان نیز نمایان شد، گفت: آن موقع كارخانه با ضرر و زیان تولید می كرد و به دست مصرف كننده نیز گران می رسید.

وی بیان كرد: دولت خود را كنار كشید واین امر سبب شد سیمان به خوبی تولید شده و مصرف كننده راضی باشد.

عضو شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان تهران اظهار كرد: خودرو هم همین است اگر بگذارند قیمت را بازار تعیین كند و آزاد باشد هم قیمت برای مصرف كننده پایین خواهد آمد و هم كیفیت ها افزایش خواهد یافت.

نجفی منش بیان كرد: با آزاد شدن قیمت گذاری دست خودرو ساز باز می شود ضمن آنكه كارخانه ضرر نمی كند و رانت هم از بین می رود.

وی گفت: اكنون مردم برای دریافت خودرو ثبت نام می كنند و از یك طرف سود آن را می برند و هم موقعی كه تحویل می گیرند آن را فروخته و 15 درصد سود می كنند.

عضو انجمن قطعه سازان ایران اظهار كرد: براساس بررسی ها بیش از 90 درصد كسانی كه ثبت نام می كنند خود مصرف كننده نیستند بلكه با سود آن تجارت می كنند.

نجفی منش گفت: بازار وجود دارد، مصرف كننده نیز راضی است پس دولت خود را از قیمت گذاری بیرون بكشد.

تهرام/9977/ 699
۰ نفر