۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8118279
T T
۰ نفر

متکی با رییس پارلمان بلاروس دیدار کرد

۲۱ آذر ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8118279
متکی با رییس پارلمان بلاروس دیدار کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/09/21 کلیات.مینسک.متکی.چنکو مینسک- منوچهر متکی وزیر امور خارجه ایران بعداز ظهر پنجشنبه با ولادیمیر آندریا چنکو رییس پارلمان بلاروس در مینسک پایتخت این کشور دیدار و گفت وگو کرد.
متکی که روز پنجشنبه در راس هیاتی سیاسی ،اقتصادی و حوزه انرژی برای دیداردو روزه وارد مینسک شد در ملاقات با آندریاچنکو بر اهمیت روابط دو کشور به ویژه در زمینه همکاری پارلمانی تاکید کرد .
در این ملاقات رییس پارلمان بلاروس با تاکید بر حمایت مینسک از تحکیم روابط دوکشور، گفت : بلاروس برای فعالیت های ایران در عرصه های بین المللی به ویژه در خاورمیانه اهمیت زیادی قائل است .
وی افزود که بلاروس نیز مانند ایران از سازوکارها و ساختار عادلانه بین المللی حمایت می کند .
رییس پارلمان بلاروس با بیان اینکه مینسک بر گسترش روابط با سازمان های بین المللی تاکید دارد گفت: بلاروس در این زمینه روی حمایت ایران حساب می کند.
آندریا چنکو افزود: ظرفیت های زیادی برای گسترش همکاری های پارلمانی وجود دارد و فعالیت گروه کاری پارلمانی دو کشور از جمله آنهاست .
وی با اشاره به امضا یاداشت تفاهم همکاری ببن ایران و بلاروس تاکید کرد که مینسک پروتکل همکاری گروه پارلمانی دو کشور را تهیه کرده و امیدوار است که این پیش نویس به امضای طرف ایرانی نیز برسد .
رییس پارلمان بلاروس همچنین برای سفر گروه کاری پارلمانی این کشور به ایران اعلام آمادگی کرد .
اروپام 1415**1440** شماره 084 ساعت 17:03 تمام
۰ نفر