۵ خرداد ۱۳۹۳، ۲۲:۰۸
کد خبر: 81178760
T T
۰ نفر
شهردار كرج : اراده مديريت شهري برهوشمندسازي خدمات است

كرج - ايرنا - شهردار كرج با بيان اينكه بهره گيري از سيستم هاي الكترونيكي تخلفات اداري را كاهش مي دهد، گفت: اراده مديريت شهري اين كلانشهر بر هوشمندسازي خدمات معطوف شده است.

به گزارش ايرنا، 'علي تركاشوند' روز دوشنبه در آيين رونمايي از سيستم هاي خدمات الكترونيكي شهرداري كرج در فرهنگسراي ميلاد اين شهرداري افزود:با حمايت هاي شوراي شهر ، گام هاي بزرگي براي توسعه شهروند الكترونيك در شهرداري برداشته مي شود.

وي بيان كرد: شهرداري كرج در آستانه الكترونيك شدن قرار گرفته كه اين امر موجب مي شود تا مردم بيشتر خدمات خود را به صورت الكترونيكي از شهرداري دريافت نمايند.

شهردار كرج گفت : اين امر موجب مي شود تا مردم نامه هاي خود را از طريق سامانه هاي الكترونيكي شهرداري رصد كنند ضمن آنكه از تردد شهروندان به مناطق مديري شهري كاسته مي شود.

تركاشوند افزود: خدمات الكترونيكي نيز از ميزان ترافيك شهري مي كاهد و به تبع آن امور اداري مردم آسان و سريع مي شود.

وي ، كاهش تخلفات اداري، صرفه جويي در مصرف انرژي و زمان و همچنين جلوگيري از اعمال سليقه در اجراي قانون را از جمله آثار مثبت هوشمندسازي خدمات الكترونيكي دانست و گفت : با توسعه اين خدمات ،كاغذ بازي و تاخير در پاسخگويي به مكاتبات به حاشيه مي رود.



شهردار كرج اظهار كرد: توسعه خدمات الكترونيكي اين امكان را به وجود مي آورد كه مردم در خانه يا هر مكان ديگر كارهاي اداري خود را نظير پرداخت قبوض از طريق فضاي مجازي انجام دهند.

اين مسوول گفت: امروز حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات به سمت فكرافزار در حركت است و به تسهيل گري در خدمت رساني مي انديشيد.

در اين آيين از شبكه فيبرنوري و خدمات الكترونيكي 'شهروند الكترونيك ' شهرداري كرج رونمايي شد.

شهرداري كرج از سال 89 طرح آموزشي شهروند الكترونيك را با هدف فراگير كردن خدمات الكترونيكي و آشنايي مردم با شبكه هاي فضاي مجازي در اين كلانشهر را اجرايي كرد كه در سال نخست طرح بيش از 220 هزار نفر آموزش ديدند.

اين آموزش ها نيز براي شهروندان در فرهنگسراها ي شهرداري ادامه دارد.ك/2

7410