۴ خرداد ۱۳۹۳، ۸:۴۱
کد خبر: 81176194
T T
۰ نفر
لشكر المهدی (عج) جهرم فارس در فتح  خرمشهر 62شهید تقدیم كرد

شیراز - ایرنا- فرمانده تیپ 33 هوابرد المهدی (عج) جهرم گفت: سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس است كه لشكر المهدی (عج) این شهرستان با تقدیم 62 شهید نقش بارز و بسزایی در پیروزی و آزادسازی خرمشهر داشته است.

سردار سرتیپ دوم سید نوراله حسینی فرمانده تیپ 33 هوابرد مقدس المهدی (عج )شنبه شب به خبرنگار ایرنا افزود: از اوایل آبان ماه سال 59 پس از 34 روز مقاومت جوانان غیور و دلاور ایران اسلامی خرمشهر به اسارت دشمن درآمد.

وی ادامه داد: پس از این اسارت، بزرگترین آرزوی رزمندگان، آزادی شهر خرمشهر بود و این انتظار در روز سوم خرداد سال 61 به سر آمد و این شهر پس از 19 ماه اشغال و در سایه حماسه های دلیرمردان و رزمندگان اسلام و با رهبری پیامبر گونه حضرت امام خمینی (ره) آزاد شد.

سردار حسینی یادآور شد: عملیات بیت المقدس از بامداد 10 اردیبهشت ماه سال 61 شروع و طی سه مرحله در منطقه ای به وسعت ششهزار كیلومتر و در غرب كارون، جنوب غربی اهواز وشمال خرمشهر با رمز مقدس یا علی بی ابی طالب(ع) و با هدف آزادسازی كامل خرمشهر، پادگان حمید، هویزه و جفیر انجام شد.

فرمانده تیپ 33 المهدی (عج) به خاطره ای از عملیات شكوهمند آزادسازی خرمشهر اشاره كرد و اظهار داشت :در زمان عملیات بیت المقدس سردار علی فضلی، فرمانده تیپ المهدی (عج) را بر عهده داشت و بنده هم به همراه چند نفر از برداران پاسدار و بسیجی در یك گردان و در تیپ امام سجاد (ع) مشغول انجام وظیفه بودیم كه در مرحله سوم عملیات محلی كه گردان ما وارد عملیات شد غرب خرمشهر بود.

وی ادامه داد:به طوری كه بر روی جاده خرمشهر، شلمچه و بصره تسلط كامل داشته و سرانجام باید به شهرك ولی عصر كنار نهر خین می رسیدیم.

ویی بیان كرد : رزمندگان دلاور و سلحشور ایران زمین با شجاعت و جسارت تمام و با درگیری های سخت این مسیر را طی كرده و به اهداف از قبل تعیین شده رسیدند و با رسیدن گردان به نهر خین، محاصره خرمشهر، كامل و نیروهای متجاوز بعثی مجبور به تسلیم در مقابل قوای اسلام شدند.

وی از رزمندگان لشكر المهدی به عنوان اولین كسانی كه وارد شهر خرمشهر شدند و بر فراز مسجد جامع، پرچم جمهوری اسلامی ایران را به اهتزار درآوردند .

سردار حسینی در رابطه با میزان اهمیت خبر آزادی خرمشهر برای مردم ایران خاطر نشان كرد : خبر آزادی خرمشهر آن چنان شگفت آور بود كه سراسر میهن اسلامی را به وجد آورد.

وی گفت : با اعلام فتح خرمشهر مردم ایران بسان خانواده ای بزرگ كه فرزند از دست رفته خود را بازیافته است، اشك های شادی و شعف خود را نثار روح شهدای حماسه آفرین صحنه های این نبرد كردند.

این فرمانده سپاه بیان داشت : برای پی بردن به عظمت این نبرد حماسی، كافی است بدانیم كه نیروهای متجاوز عراق پیش از نبرد سرنوشت ساز رزمندگان ما، برای آزادی خرمشهر در اطلاعیه ای به نیروهای خود دستور داده بود كه دفاع از خرمشهر را به منزله دفاع از بصره، بغداد و تمام شهرهای عراق محسوب دارند و با تجهیزات و امكانات دفاعی در منطقه نشان می دادند كه عراق خرمشهر را به عنوان نماد پیروزی خود در جنگ به حساب آورده و قصد داشته است به هر قیمت این شهر را در تصرف نیروهای خویش نگهدارد.

وی اظهار كرد : فتح خرمشهر آن چنان عظیم و بزرگ بود كه دستگاه های تبلیغاتی و خبرپراكنی استكبار كه همیشه پیروزی قوای اسلام را كوچك جلوه می دادند مجبور شدند به این فتح بزرگ و این ظفر عظیم اعتراف كنند.

این سردار دوران دفاع مقدس افزود:این فتح بزرگ سبب شد تا آمریكای جنایتكار و سایر قدرت های استكباری، حساب كار خود را بكنند و به موضع انفعال و حتی فكر نجات دشمن بعثی باشند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ما در خصوص نقش و تاثیر پیام های پیامبرگونه حضرت امام خمینی (ره) در جنگ 8 ساله و به ویژه در فتح خرمشهرگفت : بی تردید بزرگترین و مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی، و لایت فقیه است و رزمندگان اسلام با رهبری های حكیمانه فرمانده معظم كل قوا، تا پای شهادت پیش می رفتند و هیچ واهمه ای از دشمن نداشتند.

سردار حسینی گفت :البته باید بدانیم صیانت از حریم ولایت از ماموریت های ذاتی رزمندگان اسلام محسوب می شود و تا جایی است كه اگر استكبار جهانی بخواهد به آن تعرض كند باید از دو خاكریز مستحكم عبور كند یكی روحانیت و رهبری و دیگری بسیج و سپاه.

وی ادامه داد : دیروز تحریم نظامی، آزادی خرمشهر را به امت مقاوم و سلحشور ایران اسلامی هدیه كرد و امروز تحریم های جهانی، ما را به اوج عزت و فناوری باورنكردنی هسته ای رسانیده است و باید بدانیم، حق، مقاومت صبر و پایداری در برابر مستكبران پیروزی نهایی را نزدیك می كند كه خداوند وعده داده است 'نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین'.

وی در پایان بیان كرد : در این برهه حساس و در سالی كه به فرمایش رهبری معظم انقلاب به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است باید با جدیت كامل برای تحقق منویات رهبری گام برداریم و دشمنان قسم خورده بدانند ما وارثان خون مطهر شهیدان فتح خرمشهر بار دیگر اعلام می داریم كه تا آخرین نفر و آخرین نفس و آخرین قطره خونمان از ارزش های والای امام راحل عظیم الشان و شهیدان سرافرازمان با پیروی از رهنمودها و فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی و فرمانده معظم كل قوا با تهذیب و خودسازی و رشد معنوی زمینه ساز حكومت واحد جهانی آن عزیز غائب از دیدگان حضرت ولی عصر شویم.

شهرستان جهرم در فاصله 193 كیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد .ك/3

7369/ 667