۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81158835
T T
۰ نفر

آخرین مرحله اردوی دوچرخه سواری زنان پایان یافت

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۵:۲۹
کد خبر: 81158835
آخرین مرحله اردوی دوچرخه سواری زنان پایان یافت

تهران- ایرنا - آخرین مرحله اردوی تیم ملی دوچرخه سواری زنان با حضور 7 ركابزن در رده بزرگسالان و جوانان در مجموعه ورزشی آزادی پایان یافت .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این اردو كه از 15 اردیبهشت ماه با هدف آمادگی هر چه بیشتر دوچرخه سواران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا (قزاقستان) برگزار شد 4 ركابزن در رده سنی بزرگسالان و 3 دوچرخه سوار در رده سنی جوانان حضور داشتند.

زهرا خسرو شاهی ، نیلوفر دوكوهكی ، فاطمه یوسفی و پرستو باستی در بخش بزرگسالان و آتوسا عباسی ، زهرا صادق زاده و زهرا محسنی طارم سرایی در رده جوانان در این اردو حضور داشتند .

آتوسا عباسی ركاب زن در ماده پیست سرعت ، وضعیت اردو را به لحاظ اسكان و تغذیه خوب دانست و گفت : مشكل خاصی نداشتیم و در این اردو تمرینات را به صورت مستمر زیرنظر پاول بوران انجام دادیم و امید به مدال آوری در مسابقات قزاقستان داریم.

زهرا صادق زاده در ماده پیست نیز با ابراز رضایت از اردو ها و رشد كیفی ركابزنان در هر مرحله از اردوها گفت‌: به لحاظ تجهیزات كمبود نداشتیم و دوچرخه جدید نیز گرفتیم.

وی با ابراز امیدواری از مدال آوری در رقابت های اینچئون كره جنوبی ( اواخر شهریورماه ) گفت : تلاش های فدراسیون برای برگزاری اردوها قابل تقدیر است .

مریم مهر آسا مربی تیم ملی دوچرخه سواری زنان نیز در مورد این اردو گفت : هدف از برپایی این اردو آمادگی برای حضور در رقابت های آسیایی قزاقستان بود . وضعیت ركابزنان خوب بود و به مدال آوری تیم امید دارم .

وی مدال آوری در قزاقستان را یكی از ملاك های حضور در بازی های آسیایی اینچئون عنوان كرد و گفت : حضور مستمر در اردوها و ركوردها از شاخص های انتخاب ورزشكاران برای اعزام به بازیهای آسیایی خواهد بود.

مهر آسا كمبود تجهیزات را یكی از مشكلات دوچرخه سواران به طور كلی در ایران دانست و گفت : البته با حمایتهای فدراسیون تلاش شده این مشكلات كمتر شود .

زكیه آقاسی جاوید سرپرست تیم ملی دوچرخه سواری نیز اعتماد به نفس كم دوچرخه سواران زن را یكی از مشكلات دانست و گفت : تلقین و تكرار برخی در مورد اعزام نشدن بانوان به رقابت ها سبب شده بود تا دوچرخه سواران اعتماد به نفس لازم را نداشته باشند .

به گفته وی در طول مدت برگزاری اردو ورزشكاران را به لحاظ روحی آماده و توانایی آنها را بارها گوشزد كردیم .در شرایط فعلی وضعیت روحی آنها نسبت به اولین دوره اردو بهتر شده است.

وی با اشاره به دو مرحله قبلی اردو در ماه های اسفند و فروردین عنوان كرد و گفت : از دوشنبه 15 اردیبهشت آخرین و سومین مرحله اردو را قبل از اعزام برگزار كردیم .

وی ادامه داد :‌دوچرخه سواران دوشنبه ( 22 اردیبهشت ماه ) و یك هفته قبل از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا به قزاقستان اعزام خواهند شد .

پاول بوران سرمربی اهل چك نیز وضعیت ركابزنان در اردو را خوب توصیف كرد و گفت : پیشرفت های خوبی را در هر مرحله از اردوها شاهدبودم و ضعف آنها در ماده های 3 كیلومتر و 4 كیلومتر انفرادی است .

تیم ملی دوچرخه سواری اواخر فروردین تا 12 اردیبهشت ماه اردویی به مدت دو هفته در جزیره كیش داشت .

با رایزنی های صورت گرفته و كسب موافقت مسوولان ورزشی قزاقستان تیم ملی دوچرخه سواری یك هفته زودتر از برگزاری مسابقات قهرمانی آسیایی در قزاقستان ( اول تا 11 خرداد ماه ) به محل این مسابقات اعزام می شود و تمرینات را در پیست مسابقات پیگیری خواهد كرد.

این مسابقات در ماده های پیست ( 10 رشته تخصصی ) و جاده ( استقامت و تایم تریل جاده) برگزار می شود و تیم ایران در بخش های زنان و مردان و رده های سنی بزرگسال و جوان به این رقابت ها اعزام خواهد شد.

ورزشی **1630**1581
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش