كارگاه آموزشي كسب و كار موفق برگزار مي شود

تهران- ايرنا- دبير اجرايي استارتاپ و نماينده جهاني استارت آژ در ايران از برگزاري كارگاه آموزشي «يك كسب و كار موفق » با تاكيد بر ايده هايي در زمينه پرداخت، مالي و بانكي با استفاده از روش استارت آپ ناب كه از 24 الي 26 ارديبهشت ماه در مجموعه تلاش برگزار مي شود، خبر داد.

استارتاپ ناب (Lean Startup) جديدترين و محبوب‌ترين رويكرد كارآفريني و تركيبي از مشتري‌سازي، آموزه‌هاي توليد ناب، رويكرد چابك و بهترين تجربه‌هاي شركت‌هاي نوپا موفق است. موفقيت شركت نوپا را مي‌توان با پيروي از اين فرآيند مهندسي كرد، اين بدين معناست كه مي توان آن را ياد گرفت و در نتيجه مي‌توان آ‌ن‌را ياد داد.

روش استارتاپ ناب به شما آموزش مي‌دهد كه چگونه شركت نوپا را اداره كنيد، چه هنگام بچرخيد و چه هنگام ادامه دهيد و كسب و كار خود را با بيشترين شتاب رشد دهيد.

ناصر غانم زاده روز سه شنبه در نشست خبري كه در محل شركت الكترونيكي تجارت ارتباط فردا برگزار شد، افزود: ماشين استارتاپ ناب يا Lean Startup Machine كارگاهي سه روزه در زمينه ساخت يك كسب ‌وكار موفق است.

وي اظهار داشت: برخي از شركت ‌هاي جديد كه كار خود را در زمينه كارآفريني شروع مي كنند، با توجه به اينكه اعتبار سنجي پيش از شروع كار انجام نمي دهند شكست مي‌خورند چرا كه چيزي مي‌ سازند كه كسي نمي‌خواهد.

وي يادآور شد استارت آپ ناب يا LSM يك فرآيند براي كشف اينكه چه محصولي در بازار موفق خواهد بود و كدام موفق نخواهد شد را به شركت ‌كنندگان مي‌آموزد.

به گفته غائم زاده LSM تجربه آموزشي 48 ساعته و فراگير است، كنفرانس نيست. سال 2014 ميلادي حدود 300 LSM در سراسر جهان برگزار خواهد شد.

وي با بيان اين كه در پايان برگزاري اين كارگاه آموزشي سه روزه ، چند نهاد مالي حضور دارند، تاكيد كرد ايده‌ ها در زمينه پرداخت، مالي و بانكي شانس بيشتري براي جلب توجه سرمايه‌گذاران دارد.

وي اظهار داشت: شبيه ساز استارت آپ يك گونه رويداد آموزشي -تجربي است و شركت كنندگان پر انگيزه اي شامل برنامه نويسان، مديران تجاري وعلاقمندان استارت آپ،بازاريابها و طراحان گرافيك در اين كارگاه حضور دارند.

وي بيان داشت : در اين كارگاه آموزشي پنج كارگاه برگزار مي شود كه كارآفرينان ايده هاي خود را مطرح مي كنند ،بر روي ايده ها كار شده ، ايده ها از سوي مخاطبان اعتبار سنجي مي شود و در نهايت در صورت پذيرش از سوي داوران مي توانند پشتيباني شركتهاي مالي را بدست آورند و ايده هاي خود را تجاري سازند.

غانم زاده با اشاره به روشهاي ديگر آموزش كارآفريني در ايران نظير 'سيب' گفت: در اين روش بيشتر ايده هاي سنتي تبديل به فعاليت تجاري مي شود اما در استارت آپ بدين شكل نيست و كسب و كارهاي بزرگ را مي توان راه اندازي كرد.

وي اظهار داشت: در كارگاه سه روزه اي كه قرار است هفته آينده برگزار شد، روز دوم كارآفرينان مي توانند به بطن جامعه مراجعه و ايده خود را در ميان مخاطبان خود اعتبار سنجي كنند.

همچنين در اين نشست 'علي حاجي زاده مقدم' مدير توسعه محصول شركت تجاري الكترونيك ارتباط فردا گفت: رويدادهاي شبيه ساز مختلفي در سطح جهان طراحي و اجرا شده كه به نام ترين و موفقترين نمونه هايشان استارت آپ ويكند و استارت آپ ناب بوده است.

وي با اشاره به اينكه در پاركهاي علمي و فناوري براي اينكه ايده اي به يك فعاليت تجاري تبديل شود زمان طولاني مي برد، گفت: بوروكراسي، زمان تبديل ايده به يك فعاليت تجاري را افزايش مي دهد و به همين دليل در روش استارت آپ ناب ، كارآفرينان مي توانند در زمان بهينه تري ايده خود را تجاري سازند.

وي گفت: روش شناسي استارت آپ ناب از سال 2008 ميلادي شروع و مطرح شد و در مدت بسيار كوتاهي توانست به عنوان قدرتمندترين و كاربردي ترين روش كارآفريني مورد استفاده شركتهاي بزرگ قرار گيرد.

به گفته حاجي زاده مقدم مخاطبان روش استارت آپ نه تنها كارآفريناني داراي ايده هستند، بلكه حتي شاغلاني كه در شركتها فعاليت مي كنند اما درصدد هستند با ايده هاي خود وضعيت شركت را ارتقا دهند مي توانند از اين روش بهره مند شوند.

اقتصام(3) ** 9123 **1561