۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۵۲
کد خبر: 81149163
T T
۰ نفر
نامزد حزب حاكم تركیه  در انتخابات ریاست جمهوری معرفی می شود

آنكارا- ایرنا- ' مصطفی الیتاش' رییس گروه پارلمانی حزب حاكم 'عدالت و توسعه' تركیه در مجلس ملی این كشور گفت : نامزد این حزب برای شركت در انتخابات آتی ریاست جمهوری تركیه در ماه جولای ( تیرماه ) معرفی خواهد شد.

به گزارش ایرنا ، وی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در پاسخ به سووال خبرنگاران در باره اینكه نامزد حزب حاكم عدالت و توسعه چه كسی خواهد بود؟ گفت : نام نامزد این حزب پس از پایان اولین هفته از ماه جولای مشخص خواهد شد.

حزب حاكم تركیه پیش از این اعلام كرده بود كه نامزد این حزب برای شركت در انتخابات آتی ریاست جمهوری تا پایان ماه می اعلام خواهد شد.

انتخابات ریاست جمهوری تركیه با شركت نمایندگان احزاب مختلف 19 مرداد ماه برگزار می شود.

از 'رجب طیب اردوغان و عبدالله گل' نخست وزیر و رییس جمهوری تركیه به عنوان نامزد حزب حاكم در انتخابات ریاست جمهوری تركیه نام برده می شود.

ˈعبدالله گلˈ رییس جمهوری تركیه روز گذشته گفت : من و اردوغان در باره نامزد حزب حاكم ˈ عدالت و توسعه ˈ در انتخابات آتی ریاست جمهوری تركیه تصمیم خواهیم گرفت.

وی روز گذشته گفت و گو با خبرنگاران در شهر ˈ زونگولداكˈ تركیه این مطلب را عنوان كرد و با اشاره به نزدیك شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در تركیه و اعلام نامزدی تدریجی افراد برای كاندیداتوری در این انتخابات افزود : انتخاب رییس جمهوری آینده بر عهده مردم این كشور است.

وی در پاسخ به این كه از بین او و ˈ رجب طیب اردوغان ˈ نخست وزیر تركیه كدام یك نامزد شركت در انتخابات خواهند شد ، تصریح كرد : در مورد اینكه من و یا ˈاردوغانˈ كدام یك نامزد شركت در انتخابات خواهیم شد ، تصمیم نهایی را بین خود اتخاذ خواهیم كرد ولی این گونه كه از شواهد پیداست اردوغان در این باره نیاز به مشورت با ارگان های حزب حاكم تركیه نیز دارد.

گل با تاكید بر این كه در انتخابات ریاست جمهوری تركیه هیچ بحران سیاسی رخ نخواهد داد ؛ بیان كرد : باید با صبر و انتظار روند موجود را دنبال كرد.

ˈ رجب طیب اردوغانˈ نخست وزیر تركیه كه از او به عنوان نامزد حزب حاكم برای شركت در انتخابات آتی ریاست جمهوری تركیه نام برده می شود ، مشورت هایش را با نمایندگان این حزب ، اعضای كنگره عمومی و ارگان های مختلف حزبی آغاز كرده است.

بر این اساس ، اكثریت نمایندگان حزب حاكم تركیه خواستار نامزدی اردوغان در این انتخابات هستند.

خاورم ** 2012 *230 **1010