۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81131620
T T
۰ نفر

دو خبر كوتاه از شهرستان جوانرود

۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۴:۲۵
کد خبر: 81131620
دو خبر كوتاه از شهرستان جوانرود

كرمانشاه - به مناسبت هفته سلامت با حضور مسوولان محلي 'طرح لقمه سالم' بصورت نمادين در مدرسه رضوان شهرستان جوانرود اجرا شد.

رييس شبكه بهداشت و درمان شهرستان جوانرود با اشاره به اهميت و نقش تغذيه در سلامت انسان گفت: تغذيه بويژه خوردن صبحانه بسيار مهم و اساسي است و در پيشگيري از بروز بسياري از اختلالات و بيماري‌ها مؤثر است به نحوي كه نخوردن صبحانه موجب كاهش قند خون و كاهش يادگيري در دانش آموزان مي‌شود.

'فريبرز لطفي' افزود: تامين انرژي و مواد لازم براي فعاليت‌هاي ذهني كودكان علاوه بر اينكه سلامت جسم آنها را تامين مي‌كند بلكه به آنها كمك مي‌كند تا از ساعات حضور در كلاس‌ها بهترين بهره را ببرند و يادگيري مطالب درسي به بالاترين حد ممكن خود برسد

'كمال شهسواري' معاون فرماندار جوانرود نيز گفت: مديران مدارس و مربيان پرورشي بايد به دانش آموزان در خصوص رعايت موازين بهداشتي و حفظ سلامت اهتمام بيشتري داشته باشند.



***

به مناسبت هفته سلامت در آييني با حضور مسوولان محلي زنگ سلامت در مدارس جوانرود نواخته شد.

در اين مراسم كه به صورت نمادين در مدرسه رضوان جوانرود برگزار شد، معاون فرماندار اين شهرستان با اشاره به اينكه شعار هفته سلامت امسال شعار 'يك عمر سلامتي با خود مراقبتي' است، گفت: سلامت مقوله مهمي است كه تنها با يك هفته نمي توان براي جامعه نهادينه كنيم بلكه بايد به صورت هميشگي به فكر سلامت باشيم و در راستاي اين مقوله مهم فرهنگ سازي كنيم.

'كمال شهسواري' افزود: شعار يك عمر سلامتي با خود مراقبتي يك اصل مهم است كه امروزه در بين كشورهاي جهان مورد توجه قرار گرفته است.

7453/567