۱ اردیبهشت ۱۳۹۳،‏ ۱۲:۱۱
کد خبر: 81131233
۰ نفر
كمپين جهاني ؛‌ « ايران را بايد ديد»

تلاش‌ها براي جذب گردشگر به ايران همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترين اتفاق يك ايراني جوان در ژنو سوئيس با راه‌اندازي كمپين بزرگ «بايد ايران را ديد»، توانسته است به تنهايي شبكه‌هاي خبري بزرگ جهان و حتي ديپلمات‌هاي جهان را براي حضور در كمپين بزرگ گردشگري ايران ترغيب كند.

در ادامه مطلبي كه روز دوشنبه در روزنامه همشهري با عنوان «كمپين بزرگ جهاني براي سفر به ايران در ژنو / ايران را بايد ديد» منتشر شد آمده است: ايجاد‌كننده كمپين بزرگ گردشگري جهاني ايران در توييتر به آدرس MustSeeIran# در گفت‌وگويي اختصاصي با روزنامه همشهري به چگونگي ايجاد اين كمپين بزرگ گردشگري شبكه اجتماعي توييتر اشاره مي‌كند.

علي عراقچي در گفت‌وگوي خود با صفحه زيست‌بوم اين روزنامه مي‌گويد كه كمپين« ايران را بايد ديد» مانند كودك اوست و او اجازه نخواهد داد هيچ‌كس در هيچ نقطه از جهان اين كمپين بزرگ را زير سؤال ببرد.

او دانشجوي مقطع دكتري در رشته مديريت دانشگاه ژنو است. او همچنين كارمند بخش‌ آي‌تي دفتر سازمان ملل در ژنو سوئيس است.

وي رشته كامپيوتر را در ايران خوانده است و براي ادامه تحصيل در مقطع دكتري به دانشگاه ژنو در سوئيس رفته است.

او مي‌گويد كه ايجاد كمپين بزرگ ايران را بايد ديد يكي از كارهاي خوبي است كه در حمايت از صنعت گردشگري ايران انجام داده است.

او در گفت‌وگوي خود با روزنامه همشهري تأكيد مي‌كند كه صنعت گردشگري ايران واقعا توانايي جايگزيني به جاي صنعت نفت را دارد و توسعه آن در ايران مي‌تواند به بالا رفتن سطح زندگي ايراني‌ها و رفاه اجتماعي بينجامد.

مرور صفحه MustSeeIran# نخستين كمپين بزرگ گردشگري ايران در يكي از پر مخاطب‌ترين شبكه‌هاي اجتماعي جهان بيانگر اين است كه حتي جيم اسكيوتو دبير بخش امنيت ملي شبكه جهاني سي. ان. ان نيز 2تصوير از سردر تاريخي بازار تهران و غذاي سنتي ايراني‌ها به اشتراك گذاشته و گفته است كه براي ديزي غذاي سنتي ايراني كه مورد علاقه‌اش است براي سفر به ايران كمك مي‌خواهد. تنها اين دو تصوير و نوشته او از ايران در ميان هزاران تصوير و نوشته ديگر در توييتر، 54مرتبه از سوي كاربران توييتر بازنشر شده است.

جالب اينكه در اين 3روز كه از شروع كمپين جهاني گردشگري او براي جذب گردشگر به ايران گذشته است تنها يك پست او با عنوان «ايران را بايد ديد» 827مرتبه تا ساعت 3 بعد از ظهر ديروز در شبكه اجتماعي توييتر بازنشر شده است.

اشتياق رسانه‌هاي جهاني و ديپلمات‌هاي غربي:

در نگاه به مطالب منتشر شده و تصاوير مثبتي كه در صفحه MustSeeIran# در توييتر از جاذبه‌هاي گردشگري ايران منتشر شده است حتي مي‌توان جدا از نمايندگان و مديران رسانه‌هاي بزرگ جهاني از بي‌بي‌سي تا بلومبرگ و سي‌ان‌ان، سفير هلند در تهران را نيز مشاهده كرد كه با انتشار تصويري زيبا از تهران در صفحه توييتر خود از فعاليت اين كمپين تبليغاتي براي سفر به ايران حمايت كرده و هواداران خود در توييتر را راهنمايي كرده است كه براي مشاهده تصاوير زيبا از ايران به صفحه كمپين بزرگ «ايران را بايد ديد» مراجعه كنند.

او در مورد راه‌اندازي كمپين معرفي جاذبه‌هاي گردشگري ايران با عنوان ايران را بايد ديد به همشهري مي‌گويد در جايي كه او زندگي مي‌كند در اروپا و در سوئيس چيزي جز طبيعت سبز وجود ندارد درحالي‌كه ايران مي‌تواند با بهره‌گيري از داشته‌هاي فرهنگي و تاريخي خود درآمد زيادي از صنعت گردشگري جهان را جذب كشور كند.به گفته عراقچي، آنچه او را براي راه‌اندازي كمپين بزرگ گردشگري ايران در توييتر ترغيب كرد آخرين سفرش به اصفهان و مشاهده جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر بود.

آنطور كه عراقچي مي‌گويد، آخرين سفرش به اصفهان او را ترغيب كرد كه گامي در مسير معرفي جهاني جاذبه‌هاي گردشگري ايران در خارج از كشور و در شهر ژنو سوئيس بردارد.او مي‌گويد: در جريان راه‌اندازي اين كمپين تنها بوده و هيچ حمايتي از هيچ سازمان و نهادي نداشته است.

بانك تصويري رايگان جاذبه‌هاي گردشگري:

صفحه توييتر «ايران را بايد ديد» اكنون از ده‌ها هزار بازديد‌كننده مجازي از جاذبه‌هاي گردشگري ايران برخوردار است و علاقه‌مندان به ايران از تجربه ديدار از جاذبه‌هاي گردشگري كشور و فرهنگ ايراني سخن مي‌گويند. MustSeeIran# در توييتر گام مهمي در مسير معرفي كم هزينه جاذبه‌هاي گردشگري ايران برداشته و توانسته است تبديل به يك بانك تصويري و اطلاعاتي از جاذبه‌هاي گردشگري ايران شود. يك صفحه اينترنتي در شبكه پرمخاطب توييتر كه مقر آن در ژنو سوئيس است و توسط يك جوان 33ساله و دانشجوي دانشگاه ژنو اداره مي‌شود.

اول**1104