به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی 'الهام امین زاده' در جریان گفت وگو با كاركنان این مركز و شماری از ارباب رجوع گفت: سامانه سامد با فراهم آوردن امكان ارتباط و دسترسی آسان و كم هزینه مردم به دولت یك خدمت بزرگ و قابل توجه است.
وی، سامد را مبتنی بر حقوق مردم دانست و افزود: در این سامانه مردم راحت امكان طرح و ثبت درخواست ها و پیشنهادهای خود به دولت و پیگیری آنها را دارند.
معاون حقوقی رییس جمهوری خاطرنشان كرد: سامد راهنمای خوبی برای برخی از مردم كه به خاطر آشنایی ناكافی به قوانین و مقررات سوال و درخواست دارند، است.
امین زاده در ادامه با اشاره به انجام سومین سفر استانی رییس جمهوری، گفت: هدف از انجام این سفرها توجه به مسائل مردم از نزدیك و ارتقای رشد و تعالی و آبادانی هرچه بیشتر مناطق مختلف كشورمان است.
همچنین مدیركل بازرسی، مدیریت عملكرد و امور حقوقی استانداری سیستان و بلوچستان با اشاره به كاهش قابل توجه نامه های كتبی مردم به رییس جمهوری از ثبت 112 هزار تماس تا ظهر امروز چهارشنبه با سامد خبر داد و گفت: در سفرهای دوره های قبل شاهد دریافت بیش از 400 هزار نامه از سوی مردم استان بودیم.
حسین سنجرانی، اطلاع رسانی مناسب و فراهم كردن زیرساخت های لازم از طریق سامانه سامد را دلیل مهمی برای كاهش نامه های مردم به رییس جمهوری دانست و گفت: این نامه ها جای خود را به تماس با سامد (111) داده اند.
وی یادآور شد: از مجموع تماس های دریافتی مردم از طریق سامانه سامد، 12 هزار تماس قابل رسیدگی ثبت و پیگیری شده و در سایر موارد نیز راهنمایی لازم به مردم صورت گرفته است.
این مسوول در استانداری سیستان و بلوچستان با بیان اینكه با وجود سامانه سامد، نامه های مكتوب را نیز دریافت و به آنها رسیدگی می شود، افزود: تا امروز كمتر از 30 هزار نامه دریافت شده است و پیش بینی می كنیم این رقم از 50 هزار مورد افزایش پیدا نكند.
مردم می توانند به جای نامه نویسی از طریق تماس با شماره 111 سامانه سامد، درخواست، نظر، پیشنهاد و سوالات خود در حوزه های مختلف را مطرح و راهنمایی لازم را دریافت كنند.
7392/2729/ 330
زاهدان - ایرنا - معاون حقوقی رییس جمهوری ظهر امروز چهارشنبه از مركز سامد (سامانه ارتباط دولت و مردم) زاهدان كه در جریان سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است، دیدن كرد.