۱۸ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۲۰
کد خبر: 81111631
T T
۰ نفر
نماينده ولي فقيه در سيستان وبلوچستان از مرزداران آزاد شده دلجويي كرد

زاهدان - ايرنا - ' نماينده ولي فقيه در سيستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در نشستي صميمانه از چهار نفر سرباز وظيفه مرزدار آزاد شده و خانواده گروهبان مفقود جمشيد دانايي فر دلجويي كرد.

به گزارش روز دوشنبه مرزباني سيستان و بلوچستان آيت الله 'عباسعلي سليماني، در اين نشست به تشريح ابعاد مختلف و اهداف شوم گروهك هاي تروريستي و استكبار جهاني در تلاش براي ايجاد ناامني در كشور پرداخت و گفت: تعرض به مرزبانان جمهوري اسلامي ايران در نقطه صفر مرزي با هدف ايجاد ناامني در كشور، كارچندان هنرمندانه اي نيست چراكه مي شود آن را با يك سرقت مقايسه كرد.

عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: به طور قطع اين افراد نيز همانند گذشتگان خود در رسيدن به اهداف شومشان ناكام خواهند ماند.

نماينده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت استانهاي سيستان و بلوچستان و كرمان همچنين با دعوت از خانواده گروهبان يكم جمشيد دانايي فر به صبر و شكيبايي، بر پيمودن راه تمامي رزمندگان و مرزداراني كه براي حراست از مرزهاي كشور در مقابل دشمن ايستاده اند، تاكيد كرد.

در اين نشست كه جمعي از مسوولان مرزباني نيز حضور داشتند سردار 'رهام بخش حبيبي' فرمانده مرزباني سيستان و بلوچستان با اشاره به نقش بي بديل همراهي آحاد مختلف مرزنشينان در تامين امنيت مرزهاي كشور، بيان داشت: حسايست و همراهي مردم، مسووليت مرزباني و تمام دستگاههاي امنيتي را براي آزادسازي مرزداران سنگين تر كرد از اين رو شكرگزار اين همراهي و نوعدوستي ملت ايران هستيم.

وي با تقدير از زحمات نماينده رهبري، استاندار سيستان و بلوچستان، معتمدان، دستگاههاي امنيتي، اعضاي شوراي تامين و ملت شريف ايران به دليل همراهي و پيگيري هايشان براي آزادي اين مرزبانان تقدير و تشكر كرد.

بر پايه اين گزارش، پس از گذشت دو ماه از ربوده شدن پنج مرزدار ايراني در منطقه عمومي نگور و جكيگور،چهار نفر از آنان از چنگال گروهك تروريستي آزاد و از طريق هنگ مرزي ميرجاوه در نزديكي زاهدان وارد كشور شدند.

سربازان وظيفه محمد نظامي، سجاد زوهاني، رامين حضرتي و جمشيد تيموري روز گذشته با همراهي تعدادي از نمايندگان اعزامي از اقوام مختلف سيستان و بلوچستان پس از گذر از مرز مشترك ميان دو كشور پاكستان و جمهوري اسلامي ايران مورد استقبال فرمانده مرزباني، شماري از فرماندهان، مسوولان و متنفذان و ريش سفيدان استان قرار گرفتند.

7307/2729/ 1539
۰ نفر