۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8110542
T T
۰ نفر

یک فروند هواپیمای آمریکایی در گویان ناپدید شد

۱۲ آبان ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8110542
یک فروند هواپیمای آمریکایی در گویان ناپدید شد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/08/12 کلیات.آمریکا .گویان .هواپیما تهران - سربازان و مقامات هواپیمایی گویان صبح روز یکشنبه عملیات گشت و امداد را برای پیدا کردن یک فروند هواپیمای ثبت شده آمریکایی که در جنگل آمازون ناپدید شد، آغاز کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بندر جرج تاون (پایتخت کشور گویان )، هواپیمای آمریکایی حین انجام عملیات اکتشاف هوایی برای کشف اورانیوم در این جنگل ناپدید شد.
ذوالفقار محمد رییس سازمان هواپیمایی گویان تایید کرد که یک فروند هواپیمای دو موتوره که با شرکت نقشه برداردی ژئوفیزیک ترا کوئست کار می کرد، تا آخرین ساعات روز شنبه طبق انتظار به مقر خود بازنگشت و امکان مکان یابی آن نیز مهیا نشد.
وی گفت که خلبان و دو سرنشین این هواپیما از جمله یک متخصص ژئوفیزیک فرودگاه بین المللی چدی جاگان گویان را برای انجام عملیات نقشه برداری در منطقه کویونی در غرب جرج تاون ترک کردند.
این عملیات نقشه برداری برای شرکت ثبت شده منابع پرومیتوس گویان که شرکت تابعه شرکت یو 308 است، در حال انجام بود. شرکت یو 308 در گویان - مستعمره سابق انگلیس واقع در ناحیه شمال شرق آمریکای جنوبی - به عملیات اکتشاف اورانیوم مشغول است.
مترجمام 9109** ** 1396 شماره 109 ساعت 17:02 تمام
۰ نفر