۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۰۰
کد خبر: 81095585
T T
۰ نفر
چابهارباافزايش 100درصدي امكانات آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است

چابهار - ايرنا - شهردار شهر بندري چابهار از افزايش 100 درصدي امكانات خدمات رساني به مهمانان و گردشگران در حوزه شهري خبر داد و گفت: اين شهرستان به عنوان نگين توسعه محور شرق كشور آماده پذيرايي از مسافران نوروزي است.

دادكريم بلوچ روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: با همكاري همه ادارات در تلاش هستيم ميزبان خوبي براي ملت ايران باشيم.

وي گفت: در آستانه سال جديد و آغاز تعطيلات و سفرهاي نوروزي مهمانان و گردشگران ايراني، توانستيم امكانات ميزباني را صد درصد افزايش دهيم.

به گفته وي براي اسكان و ميزباني ميهمانان نوروزي آمادگي كامل داريم و تامين نيازها به نحو بسياري خوبي مديريت شده است.

بلوچ با اشاره به سازماندهي 70 نفر از جوانان براي هدايت و راهنمايي مسافران گفت: اين افراد به صورت افتخاري و بعد از فراگيري روش هاي لازم، خدمات راهنمايي و گردشگري را به مسافران ارايه خواهند داد.

شهردار چابهار ادامه داد: طراحي و اجراي هفت‌ سين در ميادين و چهار راه‌هاي منتخب شهر، طرح‌هاي كاشت گل و درختچه‌هاي فصلي در سطح شهر به صورت انبوه، آماده ‌سازي و تجهيز بوستان ها و اجراي ويژه ‌برنامه‌هاي فرهنگي و هنري در برخي مناطق شهري به مناسبت نوروز، آماده كردن قايق براي قايق سواري مسافران از ديگر برنامه‌هاي پيش‌بيني شده مديريت شهري در نوروز امسال است كه با همكاري ساير ادارات و مردم صورت گرفته است.

شهر بندري چابهار به دليل موقعيت راهبردي نزديك‌ ترين راه دسترسي كشورهاي محصور در خشكي آسياي ميانه (افغانستان، تركمنستان، ازبكستان، تاجيكستان، قرقيزستان و قزاقستان) به آبهاي آزاد است و سازندگي و سرمايه ‌گذاري فراواني در آن صورت مي‌گيرد.

ساخت اسكله و افزايش گنجايش بارگيري كشتي ‌هاي اقيانوس‌پيما (در خليج چابهار)، ساخت راه‌آهن به سوي آسياي ميانه و احداث فرودگاه اين بندر را به يكي از مهمترين چهارراه‌هاي كريدور شمال - جنوب بازرگاني جهاني تبديل كرده است.

چابهار علاوه بر موقعيت بازرگاني، داراي جاذبه‌هاي فراوان تاريخي و طبيعي است.

آب و هواي اين شهر و پيرامون آن هميشه بهاري و معتدل است و به همين دليل چابهار (چهاربهار) ناميده مي‌شود. چابهار به عنوان مركز شهرستان چابهار در منتهي‌اليه جنوب شرقي ايران در كنار آب‌هاي گرم اقيانوس هند و در جنوب سيستان و بلوچستان قرار دارد.

س.ن1744/ 653/587
۰ نفر