۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81094315
T T
۰ نفر

مهمترين اولويت تقويت بنيان خانواده است

۲۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۱:۲۲
کد خبر: 81094315
مهمترين اولويت تقويت بنيان خانواده است

يزد - ايرنا - مدير كل امور بانوان و خانواده استانداري يزد گفت: مهم ترين اولويت در جامعه اسلامي تقويت بنيان خانواده است .

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا به نقل از روابط عمومي استانداري يزد، 'فخر السادات خامسي هامانه' در ديدار با امام جمعه يزد، با تاكيد بر نقش خانواده به عنوان نخستين نهاد اجتماعي گفت: با توجه به بيانات مقام معظم رهبري، براي گره گشايي از امور بانوان بايد از خانواده آغاز كنيم.

وي اظهار داشت: از اين رو قصد داريم كه برنامه هاي در دست انجام دفتر امور بانوان و خانواده استانداري را بر اساس همين محور و با تاكيد بر تقويت بنيان خانواده پيش ببريم.

مدير كل دفتر بانوان و استانداري، ضمن بيان تاريخچه اي از آغاز فعاليت اداره امور بانوان و خانواده استانداري ، برنامه هاي مد نظر از سوي اين دفتر در راستاي تقويت بنيان خانواده را در 3 محور نام برد .

هامانه توضيح داد: تسهيل در ازدواج جوانان و رفع موانع ازدواج آنها، آسيب شناسي عوامل تخريب خانواده و اطلاع رساني در خصوص جايگاه رفيع خانواده با تاكيد بر آموزه هاي مذهبي و تقويت مواردي چون دانش، علم و ايمان، معنويت و تقوا از مواردي است كه اين دفتر براي پيشبرد كار خود در نظر دارد.

وي با اشاره به سخنان مقام معظم رهبري دراين مورد كه الگوي زني كه اسلام مي خواهد بسازد چيست گفت: بر همين اساس دفتر امور بانوان تلاش دارد كه با اولويت قرار دادن الگوهايي مطابق اسلام، در اقداماتي مانند شناسايي زنان نخبه و توانمند در همه زمينه ها، تشكيل كميته هاي كارشناسي براي آسيب شناسي مشكلات زنان و ارائه راهكار در اين خصوص، حمايت و بستر سازي براي حضور فعال بانوان در عرصه هاي سياسي اجتماعي و اقتصادي در چارجوب خانواده، برنامه ريزي براي مهارت زايي از طريق تعادل و همكاري بين بخشي ميان ادارات استان و ارتقاي جايگاه آنها است.

وي همچنين به همايش تجليل از زنان برگزيده استان و برگزاري مراسم بزرگداشت مقام زن به عنوان برنامه هاي آتي اين دفتر اشاره كرد.

وي گفت: با توجه به تواني كه دشمنان براي فروپاشي نظام خانواده در كشور ما به كار گرفته اند، ما بايد در اين حوزه تدبيري اتخاذ كنيم؛ چراكه اساس زندگي ما و هدف ما بر اساس كانون خانواده و تحكيم بنيان آن بنا شده است.

وي افزود: سبك زندگي كنوني كه با آن مواجه هستيم رو به فرسوده شدن جمعيت، عدم تشكيل خانواده و نبود حضور دلگرمي در ميان زن و مرد پيش مي رود و اين با افزايش آمار طلاق و كاهش آمار ازدواج در سال هاي اخير رابطه مستقيمي دارد.

نمينده ولي فقيه در استان يزد با طرح اين پرسش كه حال چرا چنين اتفاقي افتاده است، گفت: اكنون ديگر نمي توانيم بپذيريم كه بانوان تنها خانه دار باشند و از استعداد ها و توان هاي آنها براي حضور در جامعه استفاده نشود. از اين رو، به نظر مي رسد كه بايد به گونه اي ديگر انديشيد و در كنار حضور در جامعه، تقويت بيش از پيش بنيان خانواده و تلاش براي حضور بيشتر بانوان در كانون خانواده را در نظر گرفت.

وي خطاب به نمايندگان بانوان در دستگاه هاي اجرايي گفت: به نظر من، لازم است كه شما خود دست به كار شويد و در تحقق مواردي از اين دست كه موجب افزايش حضور شما در كانون خانواده در كنار فغاليت هاي شما در دستگاه تان مي شود اقدام كنيد.

مديركل امور بانوان و خانواده استاندار يزد افزود: لازمه تحقق اين مهم، كاهش ساعت كاري بانوان شاغل و در صورت امكان، انجام بخشي از امور كاري آنها در منزل است.

هامانه گفت: چراكه به گفته ايشان حفظ بنيان خانواده، بازگشت به الفت ها، محبت ها و تربيت ها به مراتب ارزشمند ترين اولويت هاي بانوان شاغل است.

در اين ديدار همچنين، نماينده هاي بانوان در دستگاه هاي اجرايي به بيان پاره اي درخواست هاي خود پرداختند و از جمله مواردي كه مطرح شد، حمايت امام جمعه استان براي كاهش ساعت كاري بانوان شاغل در دستگاه ها و ارايه راهكاري براي افزايش نشاط اجتماعي در ميان بانوان شاغل و همچنين خانواده هاي يزدي بود. همجنين اشاره اي به نبود امنيت در بافت تاريخي شهر به ويژه مسير رفت و آمد دانشكده هنر و معماري دانشگاه يزد به عنوان يك مكان پر تردد شد.

در پايان نيز آيت الله ناصري در خصوص ياد آوري موضوع نبود امنيت در بافت تاريخي يزد سپاسگزاري كرد و در مورد كاهش ساعت كاري بانوان شاغل به بانوان پيشنهاد داد.

وي گفت: اين موضوع را به مراجع بالاتر ارجاع دهند و ايشان نيز براي تحقق اين مهم كه نقش بسزايي در تقويت بنيان خانواده خواهد داشت اعلام حمايت كردند.

پس از اين ديدار، مدير كل دفتر بانوان و خانواده استانداري به همراه نمايندگان بانوان در دستگاه هاي اجرايي استان براي زيارت مزار شهدا راهي مسجد حظيره شدند.ك1

7536/1968