۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81093174
T T
۰ نفر

انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ وزارت كار

۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81093174
انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ وزارت كار

تهران - ایرنا - بدرالسادات مفیدی فعال رسانه ای می گوید: برای برگزاری مجمع انتخاباتی انجمن صنفی روزنامه نگاران منتظر پاسخ مسئولان وزارت كار هستیم.

وی كه پیش از سال 88 و زمان پلمپ شدن انجمن صنفی روزنامه نگاران سخنگوی این انجمن بود ، گفت: هنوزخبری در این باره نشده است و بعد از آخرین اعلام نظر وزیر ارشاد مبنی توصیه به سه وزارتخانه برای برگزاری مجمع عمومی انجمن صنفی روزنامه نگاران همچنان منتظریم.

مفیدی افزود: پیش از این نیز در دو نامه جداگانه برای مدیركل تشكل های وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی آمادگی خود را برای برگزاری مجمع عمومی اعلام كردیم كه تاكنون پاسخی به ما داده نشده است.

وی تصریح كرد: دراین خصوص فقط وزیر ارشاد موافقت كرده كه به نظرم وی بابت این صحبت ها نیز متحمل فشارو هزینه هایی شد البته ما هم واقعا تمایلی نداریم كه او دچار مشكل شود.

مفیدی افزود:'از اینكه جنتی شجاعانه آمد و به حق اعلام كرد انجمن صنفی روزنامه نگاران دیگر مشكلی ندارد و می تواند مجمع عمومی را باز كند ممنونیم، انتظار داشتیم وزارت كار نیز با ما وارد گفت و گو می شد و كارهای لازم را برای برگزاری مجمع عمومی انجام می داد.'

وی در مورد نامه 1280 روزنامه نگار به رییس جمهوری و درخواست آنها مبنی بر بسته ماندن انجمن صنفی روزنامه نگاران گفت: شبهات زیادی در ارتباط با این نامه وجود دارد.

مفیدی گفت: اگر مقایسه ای میان محتوای این نامه با نامه قبل كه تعداد زیادی از روزنامه نگاران شناخته شده خطاب به رییس جمهور نوشتند و تقاضای باز شدن انجمن صنفی را داشتند، كنید متوجه می شوید نامه دوم برای بسته ماندن انجمن نوشته شده كاملا سیاسی است ، متن آن هم كاملا سیاسی تنظیم شده و هیچ مطالبه صنفی را نیز دنبال نمی كند.

مفیدی خاطرنشان كرد: نامه نخست تنها متمركز شده بر وعده رییس جهموری در نخستین كنفرانس مطبوعاتی بوده و در این نامه خواهان این شده اند كه وعده بازگشایی انجمن صنفی عملی شود و بتوانیم مطالبات صنفی خود را دنبال كنیم. نامه نخست رویكرد صنفی دارد اما نامه دوم كاملا رویكرد سیاسی دارد.

وی افزود: نباید به دام این مساله بیفتیم كه بعضی جریانات دو دسته از روزنامه نگاران را مقابل هم قرار دهند البته به فرض اینكه تمام امضا كنندگان نامه دوم روزنامه نگار باشند. جای سئوال باقی است كه كدام روزنامه نگاری به دنبال بسته شدن فضای آزاد برای فعالیت نهاد های صنفی و در واقع نهاد های مدنی است. به طور حتم نقض غرض است و روزنامه نگاری كه همواره فلسفه كاری اش به گردش آزاد اطلاعات و اطلاع رسانی دقیق مربوط است چگونه می تواند خواهان بسته شدن جایی شود. این امر كاملا متضاد با فلسفه كاری و هویت حرفه ای روزنامه نگاران است.

وی ادامه داد: اگر واقعا این تعداد روزنامه نگار هستند كه به عملكرد انجمن انتقاد دارند بیایند و اجازه دهند مجمع عمومی برگزارشوند، كاندیدا خود را معرفی كرده، در انتخابات پیروز شوند و افكار خود را در صورت پیروزی درپیش بگیرند.

فراهنگ (4) **9118**1601**