۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81092877
T T
۰ نفر

ظریف و اشتون در وین دیدار كردند

۲۷ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۰۷
کد خبر: 81092877
ظریف و اشتون در وین دیدار كردند

وین - ایرنا - محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و كاترین اشتون هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپایی صبح سه شنبه در مقرسازمان ملل دیدار و درخصوص برنامه و محتوای مذاكرات وین 2 گفت و گو كردند.

به گزارش ایرنا،مذاكرات رسمی ایران و گروه 1+5 كه برای دومین دور متوالی در وین برگزار می شود بعد از دیدار دو جانبه اشتون و ظریف و با حضور هیات های دو طرف آغاز خواهد شد.

پیش بینی می شود مذاكره كنندگان هسته ای ایران و نمایندگان گروه 1+5 در این دور از مذاكرات نیز بحث های محتوایی و فنی جدی را در دستور كار خود داشته باشند و با تبادل نظر درمورد موضوعات مطرح درمسیر دستیابی به توافق نهایی،حركت كنند.

به گفته وزیر امور خارجه ایران،موضوع غنی سازی، رآكتور هسته ای اراك، همكاری‌ های بین‌المللی در زمینه فناوری صلح آمیز هسته‌ای و رفع تحریم‌ها از مواردی است كه در دستور كار این دور از مذاكرات قرار دارد.

ظریف روز گذشته در بدو ورود به وین،با بیان اینكه انتظار داریم در این دور از گفت و گو ها تبادل نظرهای خوبی بین نمایندگان هیات ها انجام شود ابراز امیدواری كرد كه دو طرف در مراحل بعدی مذاكرات وارد تدوین راه حل برای رسیدن به توافق نهایی شوند.

اروپام** 1701** 1553
۰ نفر