۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۵۱
کد خبر: 81092127
T T
۰ نفر
سرگذشت پژوهي و ثبت خاطرات خانواده شهدا رويكرد مهم بنياد شهيد است

مشهد - ايرنا - نماينده ولي فقيه و رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: سرگذشت پژوهي و ثبت خاطرات خانواده معظم شهدا و ايثارگران رويكرد مهم فعاليتهاي اين بنياد در استانهاي مختلف است.

حجت الاسلام والمسلمين 'سيدمحمدعلي شهيدي محلاتي' عصر دوشنبه همراه با استاندار خراسان رضوي در ديدار با خانواده شهيد موحدي كرماني در مشهد افزود: بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر لزوم ثبت و ضبط خاطرات والدين شهدا را به عنوان يك گنجينه ارزشمند در قالب كتاب، فيلم و ساير محصولات فرهنگي محور مهم فعاليتهاي خود قرار داده است.

معاون رييس جمهور ادامه داد: تاكنون 16 كتاب حاوي زندگينامه و خاطرات و چهار جلد كتاب هم حاوي وصيتنامه هاي شهداي استانها با موضوعاتي نظير حجاب، نماز و روزه تدوين شده و اين اقدامها با قوت خاصي در دست انجام است.

رييس بنياد شهيد و امور ايثارگران تاكيدات رهبر معظم انقلاب مبني بر اهميت ديدار با خانواده معظم شهدا و ايثارگران را يادآور شد و گفت: عزت، سربلندي و آرامش جامعه مرهون رشادتهاي شهيدان و جامعه ايثارگري و خانواده معظم شهدا است لذا همه ما مديون افتخار آفرينيهاي آنان هستيم.

حجت الاسلام شهيدي محلاتي در ادامه افزود: پدر شهيد موحدي كرماني نيز از پيشگامان مبارزات نهضت انقلاب اسلامي عليه رژيم منفور ستمشاهي و از موسسين جامعه روحانيت مبارز تهران و بعد از پيروزي انقلاب هم در سمت نماينده امام خميني (ره) در شهرباني و رييس عقيدتي و سياسي ستاد كل نيروهاي مسلح منشاء خدمات موثري به نظام بود.

پدر شهيد موحدي كرماني هم در اين ديدار مهمترين خصوصيات فرزند شهيدش را اخلاص و تلاش براي كسب رضايت خداوند در همه فعاليتها ذكر و بيان كرد: اين شهيد با سخنرانيهاي مختلف نقش محوري در خنثي سازي توطئه ها و شبهه افكني منافقين در ابتداي انقلاب داشت.

حجت الاسلام 'محمدمهدي موحدي كرماني' افزود: اين شهيد در دفاع از سرحدات كشور در مقابل دشمن متجاوز بعثي نيز سر از پاي نمي شناخت و با حضور تاثيرگذار در جبهه هاي حق عليه باطل در عمليات كربلاي پنج در منطقه شلمچه به فيض شهادت نايل آمد.ك/2

7490/664
۰ نفر