۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81091638
T T
۰ نفر

75 مركز عرضه قليان در همدان پلمپ شد

۲۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۰۰
کد خبر: 81091638
75 مركز عرضه قليان در همدان پلمپ شد

همدان-ايرنا-كارشناس دخانيات دانشگاه علوم پزشكي همدان گفت:از ابتداي سال جاري تاكنون به منظور مبارزه با مصرف دخانيات در اماكن عمومي استان همدان 75 مركز عرضه قليان پلمپ شده است.

'مهدي خدابخشي'روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود:در اين ارتباط ،امسال همچنين 135مركز عرضه قليان به مراجع قضاي معرفي شده است.

وي اظهار داشت:نظارت بر اماكن عمومي به منظور جلوگيري از عرضه قليان و استعمال دخانيات درطول تعطيلات نوروزي تشديد خواهد شد.

وي با بيان اينكه با مراكز متخلف به شدت برخورد خواهد شد،افزود: بازرسي و برخورد با مراكز عرضه و استعمال مواد دخاني در استان به شدت در حال اجرا و با توزيع كنندگان آن برخورد مي شود.

وي ضمن ابراز نگراني از افزايش تعداد مراكز توزيع قليان ،اظهار داشت: همه ساله تعداد زيادي از كساني كه دخانيات استعمال مي كنند به بيماري هاي قلبي و ريوي گرفتار مي شوند كه علاوه بر هزينه هاي زياد مالي، آرامش روحي و رواني خود را نيز از دست مي دهند.

وي افزود: استفاده از قليان تهديدي بر سلامت انسان است كه اثرات منفي آن بسيار بالا و غير قابل جبران مي باشد و استفاده از آن به مراتب زيان بارتر از مصرف سيگار است.

وي توصيه كرد،جوانان و نوجوانان به هيچ عنوان به اينگونه مراكز رفت و آمد نداشته باشند و در صورت مشاهده اين مراكز موضوع را به مراكز بهداشتي گزارش دهند.

7530/575