۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81090011
T T
۰ نفر

تالاب زاويه سفلي پس از 27 سال زنده شد

۲۵ اسفند ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81090011
تالاب زاويه سفلي پس از 27 سال زنده شد

اروميه - ايرنا - مديركل حفاظت محيط زيست آذربايجان غربي گفت: تالاب زاويه سفلي در چالدران بعد از 27 سال بي آبي احيا شد.

حسن عباس نژاد روز يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: تالاب زاويه سفلي واقع در هشت كيلومتري شمال شهرستان چالدران كه به علت خشكسالي هاي مداوم دچار بحران زيست محيطي شده بود با تلاش و همت اهالي روستاي زاويه سفلي احيا شد.

وي اظهار كرد: تالاب زاويه سفلي با 10 هكتار وسعت هم اكنون پذيراي انواع پرندگان مهاجر آبزي و كنار آبزي از خانواده اردك سانان گرفته تا غازها و درناهاي وحشي و نيز پليكان ها شده و منظره اي زيبا و خارق العاده به سيماي طبيعي چالدران بخشيده است.

عباش نژاد ادامه داد: زيست بوم هاي تالابي فوايد و ارزش هاي فراواني را فراهم مي آورند ولي با اين وجود همواره بيش از ساير زيست بوم ها مورد تهديد قرار دارند كه عمده اين تهديدات ناشي از عدم وجود برنامه جامع در مديريت حوضه مالي آبخيز تالابي و بهره برداري نامناسب از منابع آب و خاك آن است.

وي ادامه داد: استفاده از توانمندي هاي جوامع محلي و آشنايي مردم روستا با فوايد تالابها از مهمترين مسايلي است كه مي تواند در احياي تالابها موثر باشد.

چالدران يكي از شهرستانهاي شمالي آذربايجان غربي مي باشد كه آب و هواي خنك و ييلاقي دارد و تالاب زاويه سفلي نيز در روستايي به همين نام در حوه اين شهر قرار دارد.

7125/581
۰ نفر