۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 81085050
T T
۰ نفر

جامعه پزشكي سيرجان پيشگام حفظ منابع طبيعي

۲۱ اسفند ۱۳۹۲، ۱۸:۵۰
کد خبر: 81085050
جامعه پزشكي سيرجان پيشگام حفظ منابع طبيعي

سيرجان - ايرنا - نماينده جامعه پزشكي سيرجان، گفت: جامعه پزشكي سيرجان پيشگام حفظ منابع طبيعي در كاشت دانه هاي بادام كوهي است.

'محمد عباسلو' روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: جامعه پزشكي سيرجان از ابتداي اسفند سال جاري موفق شد بيش از 200 كيلوگرم بذر بادام كوهي در اصطلاح محلي الوك را خريداري و پس از مراحل آمادگي براي كاشت بين مردم و علاقه مندان به حفظ منابع طبيعي و محيط زيست توزيع كند.

وي اظهار كرد: اين گونه گياهي علاوه بر سودآوري و اشتغالزايي نياز به آب و كود و نگهداري پس از كاشت ندارد و تا نيمه اول فروردين قابل كاشت است كه جامعه مردم مدار ما تاكنون در دفعات متعدد به مناطق مختلف عرصه هاي منابع طبيعي اعزام شدند و ضمن كاشت اين نهال آن را بين مردم توزيع كردند.

وي تصريح كرد: آخرين مرحله كاشت بذرهاي بادام كوهي 13 فروردين سال آينده روز طبيعت است.

عباسلو گفت: توزيع اين بذر در روز طبيعت به همراه پخش كيسه هاي جمع آوري زباله در مسيرهاي مختلف انجام مي شود تا بر حفاظت از طبيعت تاكيد شود.

وي تهيه بذر ارزان، آفت نداشتن درختان بادام كوهي، رشد در خشكسالي و كم آبي، عدم استفاده از درخت يا درختچه آن توسط جوندگان و چرندگان به علت تلخي برگ هاي بادام كوهي و كاشت آسان در عمق 10 سانتيمتري در كنار بوته هاي بياباني را از مزاياي اين درخت پر محصول دانست.

وي افزود: اين درخت كه بهترين نوع گونه هاي حفظ منابع طبيعي است در برابر آفات مقاوم است و پس از رشد مي تواند پايه ساير درختان ميوه مانند هلو، آلوچه و زردآلو باشد و حتي سيستم رشد انبوه موجب كاهش آلودگي محيط زيست به ميزان قابل توجهي مي شود.

عباسلو گفت: بادام كوهي بهترين نوع درخت مثمر براي آب و هواي كويري و فلات ايران است و تهيه بذر ارزان هر دانه 10 ريال از ديگر مزاياي اين دردانه طبيعت كوير است.

'مهران ميرشاهي' مسوول منابع طبيعي سيرجان نيز گفت: در عرصه هاي منابع طبيعي اين شهرستان بيش از 100 هكتار جنگل هاي بادام كوهي در مناطق مختلف وجود دارد.ك/3

7435/8154/2624