۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۶:۰۳
کد خبر: 81064367
T T
۰ نفر
سفر رییس جمهوری، هرمزگان را بر صفحه اول رسانه ها نشاند

بندرعباس-ایرنا-سفر سه روزه رییس جمهوری به استان هرمزگان توجه روزنامه ها و رسانه های مجازی كشور و استان را جلب كرد و بندرعباس را به تیتر یك تبدیل كرد.

در استان هرمزگان، روزنامه های صبح ساحل، دریا و ندای هرمزگان هر یك افزون بر تیتر و عكس یك، بیشتر مطالب خود را نیز به این موضوع اختصاص دادند.

روزنامه صبح ساحل تیتر یك هفتم اسفند خود را این جمله از رییس جمهوری انتخاب كرد كه : ' دولت هرمزگان را متحول می كند' و روزنامه دریا نیز در همین روز با چاپ عكسی از رییس جمهوری در فرودگاه بندرعباس تیتر ' دولت قدمی از حقوق مردم عقب نشینی نمی كند ' را برای صفحه اول انتخاب كرد.

روزنامه ندای هرمزگان نیز در صفحه یك نوشت :' امید هرمزگانی ها به تدبیر سردار اعتدال ' و در كنار آن عكسی از رییس جمهوری در حالی كه هنگام عبور از بلوار امام خمینی (ره) بندرعباس ،به ابراز احساسات مردم پاسخ می داد چاپ كرد.

خبرگزاری های مهم كشور نیز در بخش استانی و صفحه اصلی سایت خود، سفر رییس جمهوری به هرمزگان را به عنوان مهمترین رویداد لحظه به لحظه گزارش كردند.

همراهی حدود 60 خبرنگار از رسانه های محلی و كشوری پا به پای رییس جمهوری نیز موجب شد كوچكترین عكس و خبری از این سفر نادیده و ناگفته نماند و خبرگزاری جمهوری اسلامی، فارس، ایسنا و مهر در این مدت بیش از دهها خبر ،عكس و گزارش منعكس كردند.

روزنامه های كشوری نیز در این مدت پا را از تهران بیرون گذاشتند و مخاطبان خود را در همان صفحه اول به بندرعباس و هرمزگان كشاندند.

روزنامه شرق تصویری از رییس جمهوری در خودرویی به چاپ رساند كه مردم بندرعباس آن را گلباران می كردند و برای بالای این عكس تیتر 'انتقاد رییس جمهوری از كارشكنی ' را انتخاب كرد.

روزنامه ایران نیز تصویری از رییس جمهوری را چاپ كرد كه با دست به ابراز احساسات مردمی در بندرعباس پاسخ می داد و در كنار این عكس در صفحه یك از قول رییس جمهوری نوشت: ' برای تحول بزرگ آماده شویم' و شهروند نیز تیتر و عكسی تقریبا مشابه انتخاب كرد.

روزنامه رسالت نیز ستون سمت راست صفحه یك را به چاپ سخنان رییس جمهوری در بندرعباس اختصاص داد و خراسان با اختصاص عكسی از دكتر روحانی با پس زمینه نخل های خیابانی بندرعباس از قول رییس جمهوری برای توسعه سواحل و جزایر جنوب خبر داد.

كیهان نیز با خبر و عكس حضور رییس جمهوری در بندرعباس را منعكس كرد و در صفحه اول تیتر ' یارانه هیچ نیازمندی سلب نمی شود ' را به كار گرفت و وطن امروز نیز عین همین تیتر را در صفحه یك استفاده كرد.

روزنامه های جمهوری اسلامی، اقتصاد پویا، آرمان امروز ،گسترش و دنیای اقتصاد نیز از دیگر روزنامه هایی بودند كه به مناسبت سفر رییس جمهوری، مخاطبان خود را به سواحل خلیج فارس در بندرعباس كشیدند.

همزمان با رسانه های داخلی، رسانه های خارجی نیز با رویكردهای خاص خود به سفر رییس جمهوری به هرمزگان پرداختند.

بی بی سی فارسی از قول دكتر روحانی نوشت :'فرقی بین حقوق شهروندی شیعه و سنی وجود ندارد.'

دویچه وله آلمان نیز گزارش های تصویری مفصلی از این سفر منتشر كرد كه از حضور مردم در استقبال از رییس جمهوری تا بنرهای اعتراض به جدایی بخش هایی از پارسیان را شامل می شد.

در مجموع می توان گفت:رویكرد رسانه ها به ویژه رسانه های محلی درجریان اولین سفر كاروان تدبیر و امید به هرمزگان توصیفی بالاتر از امیدواركننده را می طلبد و می توان گفت سنگ تمام گذاشته شد.

این درحالیست كه موج سوم بازتاب این سفر نیز از روز شنبه در راه خواهد بود و انتظار می رود سخنان رییس جمهوری در شورای اداری كه پیش از ظهر پنجشنبه نهم اسفند برگزار شده و نشست خبری دكتر روحانی كه پیش بینی می شود پیش از عزیمت وی به تهران در فرودگاه بندرعباس برگزار شود بازتاب گسترده ای در رسانه های مكتوب روز شنبه و فضای مجازی داشته باشد.ك/4

7192/668 /1596
۰ نفر