۸ اسفند ۱۳۹۲، ۱۵:۵۷
کد خبر: 81064357
T T
۰ نفر
تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند فرهنگ كار و كارآفرینی است

ملایر-همدان -ایرنا-نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برای تحقق اقتصاد مقاومتی كه سیاست های كلی آن از سوی رهبر معظم انقلاب به قوای سه گانه ابلاغ شد، نیازمند فرهنگ و كارآفرینی هستیم.

به گزارش ایرنا 'علی نعمت چهاردولی' روز پنجشنبه در همایش ملی نقش كارآفرینی در تحقق حماسه اقتصادی در شهرستان ملایر افزود: كارآفرینی امروز یكی از ضروری ترین مباحث در پیشرفت و توسعه ایران اسلامی و از نیازهای اساسی كشور به شمار می رود.

وی اظهاركرد:دشمنی غرب با ایران به دلیل باورها، ارزش های اسلامی و وجود نیروهای جوان و مستعد در كشور است، كه دانشمندان ایرانی امروز در قلب اروپا و آمریكا خودنمایی می كنند.

چهاردولی با بیان اینكه دشمنان به دنبال بردن مغزهای متفكر ایرانی به خارج از كشور هستند، ادامه داد: نخستین اقدام آنها در این زمینه، از بین بردن فرهنگ كار در كشور است.

وی خاطرنشان كرد: در این راستا، اگر به دنبال حل مشكلات اشتغال در جامعه، و تاثیر كارآفرینی بر تحقق حماسه اقتصادی هستیم، باید با فاصله گرفتن از واسطه گری به سوی تولید گام برداریم.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت افزود: وجود واسطه ها موجب ایجاد فاصله بین تولیدكنندگان و مصرف كنندگان، و دریافت پول بدون زحمت از سوی واسطه ها می شود، و همین امر موجب افزایش گرانی و تورم در كشور شده است.

چهاردولی ،حركت بسیجی گونه را مهمترین عامل در حل مشكلات اشتغال برشمرد و گفت: در كارآفرینی، فكر دانشجویان باید پایان كار باشد و فكر آنها باید پس از پایان تحصیلات، به كار تبدیل شود.

رییس دانشگاه پیام نور استان همدان نیز كارآفرینی را از اركان مهم هر كشوری برشمرد و افزود: با افزایش سالیانه میزان شغل های ایجاد شده در كشور، به طور حتم معضلات جوانان و مشكلات اجتماعی به شدت كاهش پیدا می كند.

'علی حسین محمدظاهری' با تاكید بر لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی ، اظهاركرد: پژوهش عمیق و گسترده لازمه فهم و درك درست اقتصاد مقاومتی است و تحقق آن، نیازمند حركتی بسیج گونه و بكارگیری روشی كاربردی است.

وی تاكید به توان داخلی و رفع موانع خارجی را دو ركن مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: دولت تدبیر و امید با پیروزی های بدست آمده در مذاكرات ژنو، به خوبی نشان داد كه بر اوضاع خارجی مسلط است و توان بالایی در كاربردی كردن این امر دارد.

7528/575/640
۰ نفر