۶ اسفند ۱۳۹۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 81060172
T T
۰ نفر
سه منطقه جدید به مناطق شكار ممنوع استان فارس اضافه شد

شیراز - ایرنا - مدیر كل حفاظت محیط زیست استان فارس اعلام كرد: سه منطقه جدید به مناطق شكار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست این استان اضافه شد.

به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا ، حسینعلی ابراهیمی كارنامی گفت : با توجه به شناسایی مناطق بكر و واجد ارزش حفاظتی توسط كارشناسان در این استان و تحقیقات و بازدیدهای میدانی انجام شده، سه منطقه در شهرستان های پاسارگاد، ارسنجان و خنج ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد:بر اساس معیارهای ارزش حفاظتی شناسایی كه شرایط لازم برای ارتقا را دارا بودند،ضمن مشخص كردن محدوده مناطق مورد نظر در قالب فرم ارتقای سطح ، سازمان حفاظت محیط زیست موافقت خود را با ایجاد این مناطق اعلام كرد.

وی اضافه كرد: این مناطق شامل منطقه شكار ممنوع كوه خرسی در شهرستان پاسارگاد به وسعت 65 هزار هكتار، منطقه شكار ممنوع كوه خم در شهرستان ارسنجان با وسعت 33 هزار و 500 هكتار و منطقه شكار ممنوع بناب در شهرستان خنج با وسعت 167 هزار هكتار است .

ابراهیمی كارنامی برخی ویژگی ها و ارزش حفاظتی این مناطق را برشمرد و گفت : منطقه شكار ممنوع كوه خرسی به دلیل زیستگاه گونه در معرض تهدید خرس قهوه ای، منطقه شكار ممنوع كوه خم به دلیل وجود كانال حیات وحش به ویژه گونه خرس قهوه ای و منطقه شكار ممنوع توجردی بوانات و منطقه شكار ممنوع بناب به دلیل وجود گونه های كل و بز و قوچ و میش و پلنگ و كریدور حیات وحش با منطقه شكار ممنوع كوه هوا و تنگ خور لامرد حائز اهمیت است .

مدیركل حفاظت محیط زیست فارس اضافه كرد : هم اكنون تعداد مناطق شكار ممنوع تحت مدیریت محیط زیست استان 17 منطقه و با وسعت یك میلیون و 132 هزار و 961 هكتار و معادل 12/9 درصد مساحت استان فارس می باشد، كه با اضافه شدن مناطق مذكور تعداد مناطق شكار ممنوع به 20 منطقه و با وسعت یك میلیون و 396 هزار و 461 هكتار و معادل 26/11 درصد مساحت استان خواهد رسید.

677 /675
۰ نفر