۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۵:۳۸
کد خبر: 81027233
T T
۰ نفر
اعزام متخصصان ایرانی برای ارزیابی نیازهای آب و برق سیرالئون

تهران - ایرنا - وزیر نیرو از اعزام گروهی از متخصصان ایرانی به كشور آفریقایی سیرالئون برای ارزیابی نیازهای آب و برق این كشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو ،حمید چیت چیان روز سه شنبه در دیدار وزیر دادگستری سیرالئون كه در ساختمان ستادی وزارت نیرو برگزار شد، از اعزام گروهی مركب از یك نماینده وزارت نیرو، نماینده شركت فراب (فعالیت در زمینه انرژی برقابی)، نماینده شركت مپنا (سازنده نیروگاه های حرارتی و بادی) و نماینده ای از سندیكای صنعت برق (سازنده تجهیزات شبكه توزیع و انتقال) به كشور‌ آفریقایی سیرالئون برای ارزیابی نیازهای این كشور خبر داد.

وی افزود: می توان پروژه های مشتركی در بخش های نیروگاه های برقابی، خورشیدی، بادی و شبكه انتقال و توزیع با سرمایه گذاری های كلان در سیرالئون اجرا كرد.

وزیر نیرو روابط ایران با كشورهای آفریقایی را دارای جایگاه ویژه ای خواند و ابراز امیدواری كرد این دیدار موجب گسترش همكاری های ایران با آفریقا شود.

چیت چیان با بیان این كه زمینه های زیادی برای مشاركت با سیرالئون در بخش انرژی وجود دارد، گفت: با كسب اطلاعات دقیق تری از نیازهای سیرالئون در بخش انرژی، می توانیم كمك های موثری به این كشور كنیم.

وی نحوه تامین مالی پروژه ها را بسیار مهم ارزیابی كرد و افزود: می توان پروژه های مشتركی در بخش های نیروگاه های برقابی، خورشیدی، بادی و شبكه انتقال و توزیع با سرمایه گذاری های كلان در سیرالئون انجام داد.

وزیر نیرو اعزام گروهی از متخصصان ایرانی برای آشنایی با نیازهای بخش انرژی سیرالئون را در جهت گسترش همكاری ها و روابط دو كشور در راستای درخواست رییس جمهوری این كشور برای افزایش همكاری ها عنوان كرد.

فرانكلین كارگیو وزیر دادگستری و فرستاده ویژه سیرالئون نیز در این دیدار گفت:‌ این كشور آفریقایی نیازمند همكاری با ایران در بخش انرژی است.

وی با بیان این كه سیرالئون در حال اجرای یك برنامه توسعه است و باید تا سال 2035 به یك كشور سطح میانی آفریقا تبدیل شود، گفت: این كشور در زمینه های انرژی خورشیدی، بادی، توزیع و انتقال برق و توسعه شبكه های انرژی نیازمند همكاری با ایران است.

وزیر دادگستری سیرالئون ابراز امیدواری كرد این دیدار به گسترش روابط سیرالئون با جمهوری اسلامی ایران منجر و از تجارب ایران برای پیشرفت این كشور استفاده شود.

كارگیو با اشاره به مسلمان بودن هر دو كشور، به كمبود انرژی در سیرالئون اشاره كرد و ادامه داد: در زمان كنونی ما كمتر از 10 درصد از نیاز انرژی كشورمان را تامین می كنیم و به شدت در بخش انرژی مشكل داریم.

وی با بیان این كه یكسری روش های خاص و سودمند برای سرمایه گذاری در سیرالئون فراهم شده است، گفت: برای بخش های دولتی و خصوصی ایران این امكان وجود دارد كه در سیرالئون سرمایه گذاری كنند.

فرستاده ویژه سیرالئون ایران را دارای اعتبار فراوانی در منطقه دانست و گفت: ما می خواهیم كاری كنیم كه سیرالئون دروازه ورود ایران به غرب آفریقا باشد و زمینه برای سرمایه گذاری و مشاركت در این كشور فراهم شود.

اقتصام(1)**1053 **1561
۰ نفر