۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81026981
T T
۰ نفر

چهار تیپ و یگان ارتش به استان های شمالی اعزام شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۱۴:۱۲
کد خبر: 81026981
چهار تیپ و یگان ارتش به استان های شمالی اعزام شد

تهران- ایرنا- رئیس ستاد بحران ارتش جمهوری اسلامی از اعزام گروه های امدادی ارتش اعم از یگان های قرارگاه لشكر 30 گرگان، فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی، تیپ 216 زرهی قزوین و مركز آموزش تكاوران منجیل برای كمك رسانی به مردم گرفتار در بحران برف و كولاك استان های گیلان و مازندران خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ محمد محمودی، افزود: با بارش شدید نزولات جوی در مناطق شمالی كشور و با درخواست استانداری های استان های فوق، تیم های امدادی ارتش از نخستین ساعات شروع برف و كولاك در استان های گیلان و مازندران كار امداد رسانی را آغاز كردند.

محمودی با اشاره به این كه از مشكلات هموطنان آسیب دیده، بازگشایی معابر عمومی و جاده های اصلی شهرها و روستاها است، افزود: ده ها دستگاه خودروی سنگین از جمله نفربرها، خودروهای كمك دار، گریدر و بولدوزر ارتش به منظور امداد رسانی به مناطق مختلف استان گیلان و مازندران اعزام شده اند.

رئیس ستاد بحران ارتش گفت: فرماندهی ارتش در این رابطه به یگان های ارتش جمهوی اسلامی دستور ویژه برای همكاری گسترده با مردم و نهادهای اجرایی صادر كرده است.

محمودی ادامه داد: برابر تدبیر و دستور فرماندهی ارتش جمهوی اسلامی، تجهیزات و امكانات لازم از یگان های مستقر در منطقه و مناطق همجوار در كنار سایر نهاد ها و مسوولان اجرایی كشور برای كمك‌رسانی به مردم بسیج شده اند و با نیمه تعطیل در آوردن فعالیت های روزانه خود، اولویت اصلی را كمك به آسیب دیدگان از برف و كولاك شدید مناطق شمالی كشور قرار داده اند.

وی همچنین از ارسال دستگاه های سیار طبخ نان، چند نوبت غذا، دارو، پزشك و تجهیزات پزشكی، تانكرهای آبرسانی به مناطق متاثر از بارش برف سنگین و كولاك در شمال كشور خبر داد.

اجتمام(1)**9105**1478