۲۰ دی ۱۳۹۲، ۱۹:۳۱
کد خبر: 80988429
T T
۰ نفر
هشدار سازمان ملل به رژیم صهیونیستی در باره بازداشت پناهجویان

تهران – ایرنا – آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد روز جمعه هشدار داد: قوانین تازه رژیم صهیونیستی كه به صورت بالقوه راه را برای بازداشت نامحدود پناهجویان باز می كند، ممكن است ناقض قوانین بین المللی باشد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، بر اساس قانونی كه ماه گذشته تصویب شد و تظاهرات گسترده مهاجران آفریقایی را در فلسطین اشغال به دنبال داشت، افرادی كه به صورت غیرمجاز وارد سرزمین های اشغالی می شوند ممكن است تا مدت حداكثر یك سال بدون محاكمه بازداشت شوند.

اما 'آدریان ادواردز' سخنگوی كمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد هشدار دادكه این قوانین تازه ممكن است به بازداشت نامحدود افراد منجر شود.

رژیم صهیونیستی یك بازداشتگاه در 'هولوت' واقع در صحرای نقب ساخته است كه از آن هم برای نگهداری افرادی استفاده می شود كه به تازگی وارد سرزمین های اشغالی می شوند و هم مهاجرانی كه قبلا در این سرزمین بوده و به اتهام برهم زدن نظم عمومی دستگیر می شوند.

ادواردز به خبرنگان گفت: از آنجا كه بازداشتگاه هولوت افرادی را در خود جای داده است كه به دلایل مرتبط با عدم بازگشت غیر اجباری نمی توانند به كشورهای مبدا خود بازگردند، ما نگران هستیم كه این تاسیسات منجر به بازداشت نامحدود افراد بدون زمینه های آزادی آنها شود.

وی افزود: بازداشت نامحدود مطمئنا با هنجارهای حقوق بشری منافات دارد.

بر اساس آمار كمیساریای عالی پاهندگان سازمان ملل متحد، اكنون حدود 53 هزار پناهنده و پناهجو در فلسطین اشغالی اقامت دارند.

ادواردز افزود: این نهاد بین المللی چالش های رویاروی رژیم صهیونیستی را در مدیریت پذیرش مهاجران و پناهجویان درك می كند. اما رفتار با پناهجویان باید بر اساس و مطابق با حقوق بین المللی پناهندگان و حقوق بشر باشد.

وی افزود: بازداشت پناهجویان باید تنها به عنوان آخرین راه چاره مطرح باشد و در شرایط استثنایی رخ دهد و مدت آن نیز باید به كمترین دوره ممكن محدود شود.

به گفته وی، بازداشت شدگان در هولوت در شرایطی هستند كه تنها راه رهایی آنان بازگشت داوطلبانه به كشور منشاء است كه آشكارا مایه نگرانی ماست.

Adrian Edwards

مترجمام**1486**1566
۰ نفر