۲۰ دی ۱۳۹۲، ۹:۵۸
کد خبر: 80987838
T T
۰ نفر
رفع شبهات ديني از اصول پايبندي مردم به ولايت فقيه است

همدان-ايرنا-امام جمعه موقت تهران گفت: برطرف كردن شبهات ديني و پاسخگويي به سووالات مردم بخصوص جوانان از عوامل پايبندي به ولايت فقيه در كشور است.

به گزارش ايرنا حجت الاسلام 'سيداحمد خاتمي' شامگاه پنجشنبه در آيين سالروز شهادت امام حسن عسگري (ع) در مسجد مهديه شهر همدان افزود: از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تاكنون اهميت وجود ولايت فقيه در كشور بركسي پوشيده نيست زيرا امام راحل (ره) با ولايت فقيه توانستند قطره هاي قيام عليه استكبار را به دريايي خروشان تبديل كرده و كاخ دو هزار و 500 ساله شاهنشاهي را در هم بكوبند.

وي گفت: پس از انقلاب نيز اگر ولايت فقيه بر كشور حاكم نبود تاكنون آسيب هاي زيادي به نظام جمهوري اسلامي وارد مي شد كه نمونه بارز اين آسيب ها در كشورهايي كه بتازگي نهضت كرده اند مشاهده مي شود.

وي با اشاره به ناآرامي هاي كشور مصر عنوان كرد: نبود رهبري واحد در كشورهايي مانند تونس، ليبي و مصر پايه هاي اين كشورها را متزلزل كرده است.

وي ادامه داد: از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون هيچ موضوعي به اندازه ولايت فقيه مورد هجمه هاي داخلي و خارجي قرار نگرفته كه نسل دوم و سوم نيز گروه هاي هدف در اين هجمه ها هستند.

وي افزود: برخي افراد وانمود مي كنند كه ولايت فقيه پس از انقلاب و توسط روحانيون ايجاد شده است در حالي كه از قرن چهارم هجري تا قرن چهاردهم يك هزار و 132 بار فقها به ولايت فقيه با هفت نام حاكم، امام، فقيه، سلطان، ناظر،نايب الفقيه و امير اشاره كرده اند.

عضو هيات رييسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه هم اكنون پنج گروه از افراد در داخل كشور با ولايت فقيه مخالف هستند ادامه داد: گروه اول فقيهاني هستند كه نظر آنها با عدله ولايت فقيه مطابقت ندارد اما اين افراد تضعيف نظام جمهوري اسلامي را حرام مي دانند.

وي عنوان كرد: گروه دوم نيز افرادي هستند كه درولايت فقيه شبهه دارند كه بايد به شبهات اين افراد پاسخ داده شود و گروه سوم نيز اصل ولايت فقيه را پذيرفته اند اما با شخص ولي فقيه مخالف هستند كه مقام معظم رهبري مخالفتي با اين افراد ندارند.

وي تصريح كرد: گروه چهارم نيز كساني هستند كه عليه ولي فقيه مي باشند اما تا زماني كه به دنبال شبهه افكني در دين و كشور نباشند نيز نظام با اين افراد كاري ندارد و گروه پنجم نيز افرادي هستند كه به دنبال براندازي نظام هستند كه بايد با آنها برخورد شود.

وي با اشاره به عظمت حماسه 9 دي ماه سال 88 نيز گفت: در فتنه 88 استارت مخالفت با ولي فقيه زده شد اما مردم در 9 دي ماه همان سال كمر اين فتنه را شكستند و پايبندي خود به ولايت فقيه را به جهان ثابت كردند.

وي ادامه داد:مردم همواره بايد تلاش كنند تا موج آفرين باشند و در مقابل هر دروغگويي تسليم نشوند و مسائل و اخبار را راحت قبول نكرده و ندانسته هيچ چيز را تاييد نكنند.

وي گفت: رسانه هاي بيگانه با انتشار اخبار و مطالب كذب همواره به دنبال انتشار اخبار دروغ و ايجاد تشنج و موج در كشور است.

وي با اشاره به لزوم شناخت هر چه بيشتر امام حسن عسگري(ع) از سوي شيعيان ادامه داد: در كتاب هاي مختلف به سيره و مسلك زندگي اين امام همام اشاره شده است اما آن گونه كه بايد به مسائل موجود در عصر زندگي اين امام بزرگوار پرداخته نشده است.

وي ادامه داد: القائات و شبهه افكني دشمنان در زمان اين امام معصوم باعث شد كه دوستان امام نيز در مورد ايشان دچار شك وشبهه شوند.

7530/551/ 330
۰ نفر