۱۸ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۴۴
کد خبر: 80986508
T T
۰ نفر

تلاش دشمن تغيير سبك زندگي مردم ايران است

۱۸ دی ۱۳۹۲، ۲۰:۴۴
کد خبر: 80986508
تلاش دشمن تغيير سبك زندگي مردم ايران است

گلپايگان، اصفهان- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان گفت: دشمن در تلاش است با ترويج و جايگزين كردن الگوهاي غربي بجاي الگوهاي اسلامي در جامعه، سبك زندگي مردم ايران را تغيير دهد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، حجت الاسلام والمسلمين ˈمحمد قطبیˈ روز چهارشنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي گلپايگان كه در فرمانداري اين شهرستان برگزار شد، به تاكيدات رهبر معظم انقلاب در ترويج سبك زندگي اسلامي اشاره كرد و افزود: اين ديدگاه از موضوعات مهمي است كه بايد در متن كار اين شورا قرار گيرد و در جامعه نهادينه شود.

وي همچنين ترويج آيين هاي سنتي و سنت هاي آييني ايراني اسلامي با رعايت موازين شرعي در جامعه را از راهكارهاي مبارزه با تهاجم غرب در تغيير سبك زندگي مردم ايران بيان كرد.

فرماندار گلپايگان هم با اشاره به پيشينه تاريخي و مذهبي اين شهرستان گفت: اين خطه از گذشته تا كنون مهد علما مراجع بزرگ تقليد و انديشمندان بوده كه تاثيرگذاري بسياري در رشد و اعتلاي ديني، انقلابي و فرهنگي مردم داشته است.

'محسن حسين ميرزايي' با اشاره به توانمندي هاي بالاي مردم بويژه جوانان، نوجوانان و نونهالان شهرستان گلپايگان در عرصه هاي مختلف ديني، اخلاقي، علمي، فرهنگي و هنري خواستار توجه بيشتر مسوولان با توزيع عادلانه اعتبارات براي شكوفايي بيشتر اين استعدادها در اين شهرستان شد.

امام جمعه گلپايگان هم با ارائه گزارشي از فعاليت هاي شوراي فرهنگ عمومي اين شهرستان گفت: خوشبختانه اعضاي شوراي فرهنگ عمومي و مسوولان شهرستان با همگرايي در راستاي توسعه و تعالي فرهنگ اسلامي در اين شهرستان تلاش مي كنند كه جاي قدرداني دارد.

حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا اسماعيلي با اشاره به برخي معضلات اجتماعي در جامعه خواستار توجه بيشتر مسوولان براي رفع اين مشكلات و تامين بيشتر اعتبارات براي مبارزه با تهاجم فرهنگي دشمنان شد.

'محمد حسين محمدي فشاركي' رييس فرهنگ و ارشاد اسلامي گلپايگان هم به ايجاد پايگاه اطلاع رساني اين اداره اشاره كرد و گفت: با راه اندازي اين سايت زمينه نشر بيشتر موضوعات ديني، علمي، فرهنگي و هنري اين شهرستان بيش از گذشته فراهم خواهد شد.

در پايان اين نشست از سايت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گلپايگان رونمايي شد.

به گزارش ايرنا، مدير كل فرهنگ و اشاد اسلامي اصفهان عصر چهارشنبه در نشست با جمعي از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه گلپايگان در دفتر امام جمعه اين شهرستان گفت: همه تلاش كنيم با ارائه فعاليت ها و كارهاي فاخر، فرهنگ و هنر در متن زندگي مردم تبلور پيدا كند.

حجت الاسلام والمسلمين ˈمحمد قطبیˈبا اشاره به اينكه تصدي گري دولتي نمي تواند به تنهايي فرهنگ و هنر را در جامعه شكوفا كند اظهارداشت:مسوولان بايد با تامين بستر مناسب زمينه رشد فرهيختگان و هنرمندان را در جامعه فراهم كنند.

حجت الاسلام والمسلمين محمد رضا اسماعيلي امام جمعه گلپايگان هم با اشاره به اينكه اصحاب فرهنگ هنر رسانه و خبرنگاران در اين شهرستان فعاليت خوبي دارند، بر لزوم توجه بيشتر مسوولان به اين قشر براي توسعه وتعالي بيشتر اين شهرستان با سبقه فرهنگي تاكيد كرد.

در ادامه جمعي از خبرنگاران و اصحاب فرهنگ و هنر ديدگاه ها، نيازها و مشكلات صنفي خود را مطرح و خواستار رفع آنها از سوي مسوولان شدند.

شهرستان گلپايگان در 180 كيلومتري شمال غربي استان است.

پ/7138/ 1011

سرخط اخبار استان‌ها