پيشرفت 67 درصدي خط ‌آهن سريع ‌السير تهران - قم - اصفهان

تهران - ايرنا - معاون ساخت و توسعه راه‌ آهن گفت: خط قطار سريع‌السير تهران - قم - اصفهان حد فاصل قم تا اصفهان در دو قطعه با پيشرفت فيزيكي 67 درصدي در بخش زيرسازي در حال اجرا است.

به گزارش ايرنا به نقل از روابط عمومي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ و ‌نقل كشور، سيد مسعود نصر آزاداني، راه ‌آهن سريع‌السير تهران - قم - اصفهان را عامل اساسي و مهمي در اتصال پايتخت به مركز ايران عنوان كرد و گفت:‌ با بهره ‌برادري از اين خط ‌آهن دسترسي سريع، آسان، ارزان و ايمن از تهران به قم و از آنجا به اصفهان فراهم مي شود.

معاون ساخت و توسعه راه‌ آهن افزود: طرح فوق به طول 410 كيلومتر به صورت دو خطه طراحي و در دو قطعه حد فاصل قم تا اصفهان در حال اجرا است كه با هدف جا ‌به ‌‌جايي مسافران و بهره‌گيري از تكنولوژي روز و پيشرفته جهان براي اولين بار در خاورميانه احداث شده است و به طور قطع در توسعه صنعت گردشگري و گسترش قطارهاي برقي سريع‌السير نقش اساسي خواهد داشت.

وي با اشاره به طول قطعه يك اين پروژه اظهار داشت: اين قطعه به طول 90 كيلومتر از محدوده شهرك پرديسان قم آغاز و حدود 15 كيلومتر پس از دليجان در محدوده روستاي شانق پايان مي‌يابد و در سه منطقه ساقه، نيزار و دليجان داراي ايستگاه است.

نصرآزاداني طول قطعه دو اين پروژه را 149 كيلومتر عنوان كرد و افزود: اين قطعه، از 15 كيلومتر پس از دليجان آغاز و به اصفهان حد فاصل خورزوق و ورزشگاه نقش جهان منتهي مي‌شود.

وي با بيان آنكه، اين قطعه در مناطق قرقچي، ميمه، مورچه ‌خورت و اصفهان ايستگاه دارد، گفت: با توجه به موقعيت خاص جغرافيايي استان اصفهان و وجود مراكز مهم صنايع فولاد، پالايشگاه و جاذبه‌هاي مهم گردشگري احداث راه آهن سريع‌ السير قم - اصفهان از اقدامات مهم و اولويت دار در اين استان تلقي مي شود.

اقتصام(1)1108/1594

سرخط اخبار اقتصاد