۱۲ مرداد ۱۳۸۷، ۰:۰۱
کد خبر: 8097422
T T
۰ نفر
برزیل برای حفاظت از آمازون، صندوق بین المللی تاسیس کرد ..................................................
خبرگزاری جمهوری اسلامی 87/05/12 اجتماعی.برزیل.آمازون تهران- شبکه خبری بی.بی.سی روز شنبه اعلام کرد: رییس جمهوری برزیل برای حفاظت از جنگل های گرم و مرطوب آمازون و کمک به مبارزه با تغییرات جوی یک صندوق بین المللی تاسیس کرده است.
به گزارش گروه صوتی - تصویری ایرنا، بی.بی.سی افزود: این صندوق برنامه های کمک به ساکنان ناحیه آمازون را برای امرار معاش به شیوه هایی غیر از قطع درختان جنگل تشویق خواهد کرد. کمک به حفاظت از محیط زیست آمازون و توسعه پایدار از دیگر اهداف این صندوق است.
براساس این گزارش، مقام ها برای جمع آوری کمک از کشورهای خارجی تلاش خواهند کرد و قصد دارند تا سال 2021 میلای 21 میلیارد دلار فراهم آورند، اما یک وزیر دولت گفت که برزیل دخالت خارجی در سیاست خود در مورد آمازون را نخواهد پذیرفت.
لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوارییس جمهوری برزیل طی سخنانی در مراسم راه اندازی این صندوق در ریو دو ژانیرو، افزود : برزیل از این موضوع که آمازون تا چه حد برای باقی جهان اهمیت دارد، آگاه است.
وی افزود: برای چهره کشورمان بهتر است که درست عمل کنیم، تا بتوانیم در مجامع بین المللی سربلند حاضر شویم.
رهبر برزیل با تاکید بر مسوولیت برزیل بر حفاظت از آمازون گفت: ما خواهان احترام به حق حاکمیت خود بر ناحیه آمازون و تصمیماتی هستیم که در این منطقه گرفته می شود.
همچنین روبرتو مانگابیرا آنگر وزیر امور استراتژیک برزیل به صراحت گفت: این صندوق وسیله ای برای دولت های خارجی است تا بتوانند بدون اعمال نفوذ در سیاست های ملی برزیل، به ابتکارات ما کمک کنند.
شاخه گروه صلح سبز در برزیل گفت که این کشور برای اولین بار درحال پذیرش وجود ارتباطی میان گرمایش زمین و حفاظت از آمازون است.
سرجیو لیتائو مدیر سیاستگذاری عمومی صلح سبز برزیل گفت: برزیل برای مدت های طولانی شدیدا مخالف این بود و پافشاری می کرد که سوخت های فسیلی عامل گرمایش زمین هستند.
صویر1609**1485** شماره 095 ساعت 12:54 تمام
۰ نفر

سرخط اخبار جهان