۵ دی ۱۳۹۲، ۱۳:۴۳
کد خبر: 80968234
T T
۰ نفر
افراد مسلح راه ورودی به بانك مركزی و بندرطرابلس در لیبی را مسدود كردند

تهران – ایرنا – ده ها فرد مسلح و شبه نظامی راه های ورودی به بانك مركزی و بندر طرابلس در لیبی را مسدود كردند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز روز پنجشنبه از طرابلس گزارش داد خواسته شبه نظامیان و افراد مسلح از این اقدام استعفای 'علی زیدان' نخست وزیر لیبی است.

رویترز به نقل ازشاهدان عینی گزارش داد افراد مسلح با یك دستگاه كامیون به سمت بانك مركزی در مركز طرابلس رفتند و كارمندان این بانك را از رفتن به داخل ساختمان منع كردند به آنها گفته شدتا به خانه هایشان بازگردند.

این عده سپس ورودی به یك بندر در آن نزدیكی را نیز مسدود كردند.

بنابراین گزارش هنوز اطلاعاتی درمورد هویت این گروه از شبه نظامیان كه دست به این اقدام زدند در دست نیست.

رویترز نوشت: در پی خیزش مردمی در سال 2011 میلادی درلیبی ده ها گروه شبه نظامی در سرنگونی معمر قذافی یاری رساندند. پس از سقوط قذافی، این گروه ها از تحویل سلاح های خود سرباز زدند و به دنبال سهم خواهی در حكومت هستند. این گروه ها قادرند فشارهای سیاسی بر دولت وارد كنند و مطالبات مالی نیز از آن داشته باشند.

دولت لیبی با نخست وزیری زیدان كه در نوامبر سال 2012 برسركار آمد، در تلاش است تا كنترل اوضاع دراین كشور واقع در شمال آفریقا را در دست گیرد .

برپایه این گزارش، آشفتگی اوضاع در لیبی به گونه ای است كه علی زیدان در 10 اكتبر (18 مهرماه) از سوی افراد مسلح ناشناس از یك هتل در لیبی ربوده شد و برای چند ساعت در اختیار آنها بود. ساعاتی پس از این حادثه دولت لیبی اعلام كرد نخست وزیر آزاد شده و در محل كار خود حضور دارد.

مترجمام **1302**1446