۴ دی ۱۳۹۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 80966974
T T
۰ نفر
تكمیل جاده ارتباطی پاتاوه -دهدشت  200 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

یاسوج- ایرنا- مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت را سخت ترین پروژه راه سازی در جنوب كشور دانست و گفت: برای تكمیل و بهره برداری از این طرح 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

خیبر بیدارپور روز چهارشنبه درآیین بازدید استاندار كهگیلویه وبویراحمد ازاین محور درگفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه تاكنون برای اجرای این پروژه 200 میلیارد تومان هزینه شده، افزود: امسال 360 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح در نظر گرفته شد كه از این میزان مبلغ ناچیزی اختصاص یافت.

وی با بیان این كه عملیات اجرایی این پروژه از سال 85 آغاز شد، اظهار كرد: طول این جاده ارتباطی 136 كیلومتر است و تاكنون دو قطعه از آن به طول 58 كیلومتر بهره برداری و تردد در آنها جریان دارد.

وی با اشاره به اینكه این پروژه هم اكنون حدود 70 درصد پیشرفت فیزیكی دارد، عنوان كرد: عملیات 78 كیلومتر از این جاده نیز در دست اجرا بوده و خاكبرداری 90 درصد از آن نیز انجام شده است.

بیدارپور ابراز داشت: در جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت 550 ابنیه فنی نظیر پل پیش بینی شده كه از این تعداد 430 مورد به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به اینكه در طول این مسیر 12تونل نیز حفر شده، افزود: از این تعداد هشت دهنه با پیشرفت فیزیكی 80 درصد و چهار مورد نیز با پیشرفت 35 درصد در حال اجرا است.

مدیركل راه و شهرسازی كهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اكنون پروژه جاده ارتباطی پاتاوه به دهدشت به دلیل كمبود اعتبار نیمه فعال است كه پیش بینی می شود درصورت تامین اعتبار تا سال 94 به بهره برداری برسد.

بیدارپور این جاده را از طرح های عمرانی مهم كهگیلویه و بویراحمد دانست و گفت: با افتتاح این پروژه طول مسیر شهرستان های بویراحمد با كهگیلویه تا حد قابل ملاحظه ای كاهش خواهد یافت.

وی كاهش 200 كیلومتری مركز كشور با بندر امام خمینی (ره) و كاهش ترافیك در جاده بابامیدان به پاتاوه را از سایر مزیت های بهره برداری از این جاده ارتباطی اعلام كرد.

بیدارپور بیان كرد: باتكمیل و افتتاح پروژه جاده پاتاوه به دهدشت ساكنان بیش از هشت بخش و 400 روستا از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

671/7533