متاسفانه مسئولان برخي روابط عمومي نهادها با وظايف خود آشنا نيستند

زنجان- ايرنا- مدير كل روابط عمومي استانداري زنجان گفت: متاسفانه مسئولان برخي روابط عمومي نهادها با وظايف خود آشنا نيستند بنابراين عملكرد مطلوبي ندارند.

احمد رضا حافظي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با ضعيف دانستن عملكرد اكثر مسئولان روابط عمومي هاي دستگاه هاي اجرايي استان زنجان افزود: دليل ضعف در عملكرد روابط عمومي ها بايد بررسي و مرتفع شود.

وي خاطر نشان كرد: يكي از دلايل ضعف كاركردي روابط عمومي نهادها اهميت ندادن مديران مجموعه و بي اهميت دانستن جايگاه روابط عمومي در ادارات است.

مدير كل روابط عمومي استانداري زنجان گفت: متاسفانه در استانداري زنجان نيز در گذشته فعاليت هاي روابط عمومي غير علمي و فاقد زيرساخت هاي لازم بوده اما اكنون ساماندهي و علمي كردن اين فعاليت ها در دست اجراست.

حافظي ابراز كرد: روابط عمومي استانداري زنجان با هم افزايي شوراي اطلاع رساني استان خط و مشي هاي مورد نياز اطلاع رساني را تبيين كرده و بر اساس تاكيد مقام عالي استان در پي شفاف سازي امور با انعكاس دقيق و صحيح اخبار است.

وي تصريح كرد: بسياري از مسئولان در بيانات خود به جايگاه والاي روابط عمومي ها و نقش مهم آن ها در تعالي سازمان اشاره مي كنند اما آنچه در اين زمينه مهم مي باشد توجه واقعي به اين بخش است كه معمولا در حد شعار باقي مي ماند.

مدير كل روابط عمومي استانداري زنجان از تدوين برنامه مدون راهبردي روابط عمومي استانداري زنجان خبر داد و افزود: با تدوين اين برنامه تقسيم كار و برنامه هاي عملياتي براي پويايي هرچه بيشتر روابط عمومي استانداري انجام شده است.

حافظي ادامه داد: طي هماهنگي انجام شده با مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان زنجان مقرر شده شوراي روابط عمومي ها را برگزاركرده و برنامه هايي كاربردي به آن ها ارائه شود.

وي يادآور شد: از اين پس بر عملكرد روابط عمومي هاي نهادها نظارت مي شود تا علاوه بر اطلاع از مشكلات آن ها هم افزايي بين نهادها و پويايي سازمان تحقق عيني يابد.

مدير كل روابط عمومي استانداري زنجان گفت: روابط عمومي مجموعه اي از اقدامات و تلاش هاي آگاهانه، سنجيده و برنامه ريزي شده به منظور جلب مشاركت عمومي و كسب تفاهم متقابل بين يك سازمان و گروه هاي مورد نظر آن سازمان است.

حافظي با تبيين وظايف روابط عمومي ابراز كرد: اين وظايف در قالب مجموعه اي از فعاليت هاي ارتباطي تحت عنوان 'ارتباط با رسانه ها و سازمان ها'،' ارتباط مردمي'،'پژوهش و افكار سنجي'، ' برنامه ريزي'،' انتشارات'، 'امور فرهنگي و نمايشگاه ها' صورت مي گيرد.

522/7324

سرخط اخبار استان‌ها