۲۶ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۴۴
کد خبر: 80956037
T T
۰ نفر
دانشگاه امیركبیر سه طرح كلان نفتی را برعهده دارد

تهران- ایرنا- مدیر دفتر ارتباط با صنعت دانشگاه امیركبیرگفت: دانشگاه صنعتی امیر كبیر در كنسرسیومی با شركت ملی نفت ایران، سه طرح كلان ملی در حوزه نفت را برعهده دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد افشار روز سه شنبه در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر در هفته پژوهش با بیان اینكه دانشگاه صنعتی امیركبیر در 16 طرح كلان فناوری كشور مشاركت دارد خاطرنشان كرد: از طرح های یاد شده سه طرح در حوزه نفت و شامل برداشت از پارس جنوبی، ذخیره‏سازی نفت و گاز و تبدیل نفت سنگین به فرآوردهای سبك است.

افشار با بیان اینكه' طرح‏های نفتی در حوزه پالایشگاههای نفت وگاز در دست اجرا است' گفت: این طر ح ها در كنسرسیومی متشكل از دانشگاه صنعتی امیركبیر ، سازمان پژوهش‏های علمی و صنعتی ایران و شركت نوآوران مورد پیگیری قرار می گیرد.

وی همچنین با تاكید بر توجه دانشگاه به ثبت اختراع و مالكیت فكری اظهار داشت: در صورت نهادینه شدن ارتباط صنعت و دانشگاه در كشور نیروی نوآور در كشور فعال می شوند و در نهایت موجب ایجاد جایگاه وی‍ژه برای ثبت اختراع و مالكیت فكری می شود.

***قطب های علمی باید مرجعیت علمی را عهده دار شوند

فیروز بختیاری نژاد مدیر كل واحدهای تحقیقاتی و قطب های علمی دانشگاه صنعتی امیركبیر در ادامه این مراسم با تاكید بر جایگاه قابل قبول كشور از نظر تولید علم در جهان اظهار داشت: در 10 سال گذشته رشد بسیار خوبی در شاخص علمی كشور حاصل شده است كه این رقم 26 درصد بوده و 13 برابر تولید علمی دنیا است.

بختیاری ن‍ژاد خاطرنشان كرد: مقرر بود در افق 1404 رتبه نخست منطقه را داشته باشیم كه اكنون نزدیك به 12 سال زودتر توانسته ایم به این جایگاه دست یابیم.

وی با تاكید بر تقاضا محور بودن پژوهش ها در كشور اظهار داشت: این امر با تعامل مناسب میان قطب های علمی و پژوهشكده ها صورت گیرد.

مدیر كل واحدهای تحقیقاتی و قطب های علمی دانشگاه صنعتی امیر كبیر گفت: یكی از وظایف قطب های علمی مرجعیت علمی است كه باید در مسایل علمی این قطب ها مرجع علمی باشد.

بختیاری نژاد با بیان این كه براساس مصوبه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری باید به سمت تربیت دكترای پژوهش محور گام برداریم گفت: تربیت دانشجوی دكترای پژوهش محور با هدف توسعه فناوری بر عهده پژوهشكده ها است و این سیاستی است كه در دانشگاه صنعتی امیر كبیر اجرایی شده و امیدواریم ادامه یابد.

به گزارش ایرنا،‌ دراین مراسم 31 پژوهشگر نمونه دانشگاه صنعتی امیركبیر معرفی و تجلیل شدند.

علمی(3)**9190**1599
۰ نفر