۲۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۷:۴۹
کد خبر: 80952566
T T
۰ نفر
عمليات احداث ديوار حفاظتي رودخانه رابچ كارياني در زرآباد پايان يافت

زرآباد، زاهدان - ايرنا - رييس شوراي شهر زرآباد در جنوب غربي ترين نقطه سيستان و بلوچستان گفت: عمليات احداث ديواره بتني رودخانه رابچ در محدوده اين شهر با 240 متر طول پايان يافت.

'خير محمد نهنگي' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح عمراني در دو فاز و با اعتبار هزار و 900 ميليون ريال در روستاهاي بلك و هيان بخش زرآباد و در مسير رودخانه رابچ كارياني انجام شد.

وي ادامه داد: اين طرح شامل احداث دو ديواره آبگير بتني با هزار و 40 متر مكعب بتن ريزي به كارفرمايي شركت آب منطقه اي سيستان و بلوچستان انجام شد.

رييس شوراي شهر زرآباد گفت: رودخانه رابچ كارياني از رودخانه هاي فصلي خروشان و پر آب منطقه است كه آب بالا دست برخي شهرستانها و مناطق همجوار را به سمت زرآباد هدايت مي كند.

نهنگي بيان كرد: مطالعه احداث سد بر روي اين رودخانه در دست انجام است كه در صورت احداث آن امكان آبياري 900 هكتار اراضي منطقه و افزايش 200 درصدي سطح زير كشت اراضي كشاورزي فراهم مي شود.

وي با تشكر از تلاش سازمان آب منطقه اي سيستان و بلوچستان در شهرستان كنارك، همچنين گفت: بزرگترين پل سيستان و بلوچستان با 25 دهانه 20 متري بر روي رودخانه رابچ كارياني در زرآباد در دست اتمام است.

7312/2729

سرخط اخبار استان‌ها